اللهیار ترکمن: آموزش و پرورش از لحاظ امکانات فقیر نیست

تهران (پانا) - همزمان با هفته دولت نشست هم‌اندیشی معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش با کارگروه بررسی پتانسیل‌های اقتصادی و کارآفرینی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سالن آیت الله هاشمی رفسنجانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد .

کد مطلب: ۹۴۹۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
اللهیار ترکمن: آموزش و پرورش از لحاظ امکانات فقیر نیست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به نقل از ایرنا، علی الهیار ترکمن عصر دوشنبه در نشست کارگروه بررسی پتانسیل‌های اقتصادی و کارآفرینی سند تحول بنیادین شهرستان‌های استان تهران اظهارداشت:ساختار اداری پراکنده و کوچک محور موجب افزایش هزینه‌های اجرایی در این نهاد آموزشی می‌شود.

او با بیان اینکه بار برنامه‌های درسی در آموزش و پرورش سنگین است، تصریح کرد: 12 هزار و 900 ساعت در تقویم آموزشی به صورت اجباری برای دانش‌آموزان مشخص و به آنها ارائه می‌شود که این موضوع عامل اصلی هزینه‌ها به شمار می‌رود.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش عنوان کرد: در نظام آموزشی تا مادامی که علت‌ها بررسی نشود به وضعیت روشن برای تحقق اهداف والا نخواهیم رسید.

او افزود: نظام آموزش و پرورش تحت سیطره آموزش عالی بوده و دانش‌آموزان برای رسیدن به دانشگاه وارد مدرسه می‌شوند، ضمن اینکه امکانات و ظرفیت‌های بالایی در آموزش و پرورش وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی درست است.

الهیار با بیان اینکه آموزش و پرورش مصداق تشنه، مشک بر دوش است، تصریح کرد: امکانات و سرمایه‌های این نهاد یک و نیم برابر بیشتر از نیروهای مسلح است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه توزیع نیروی انسانی در آموزش و پرورش نامناسب است، عنوان کرد: نیروی انسانی باید بر اساس نیاز و اولویت بکارگیری شود که به این موضوع توجه نمی‌شود.

الهیار با بیان اینکه گفتمان واحد ،موضوعی است که امروز به عنوان یک چالش مطرح است، افزود: سیاست‌گذاران و مسئولان بیرونی که در عرصه نظام آموزشی تصمیم گیرنده هستند؛ تاکنون به گفتمان واحدی دست نیافته‌اند.

او ادامه داد: اقتصاد آموزش و پرورش به سومین رشته قدرتمند در دانشگاه‌های دنیا تبدیل شده و در صدر جایزه‌های نوبل قرار گرفته است چرا که عجین کردن اقتصاد با اقتصاد رفتاری در جهان، اثرات مطلوب و مثبتی را به همراه داشته است.

الهیار عنوان کرد: ضعف در کارهای داخلی یکی از نکات مورد توجه است زیرا با دارا بودن ضعف، با بیشترین و بالاترین منابع هم نمی توان به موفقیت رسید.

او گفت: تجربه‌های کشورهای دیگر نشان داده، مدیریت دقیق موجب توسعه کارها می‌شود.

گفتنی است این مراسم با حضورمعاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران،مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل تعاون و امور رفاهی وزارت آموزش و پرورش ، شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و جمعی از دانش آموزان نخبه استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار