میزبانی شیراز از سومین دوره مسابقات اوپن جهانی دارت

شیراز (پانا) - رییس انجمن دارت کشور از میزبانی شیراز در برگزاری سومین دوره مسابقات اوپن جهانی دارت که ۷ و ۸ شهریور ماه برگزار می‌شود خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۹۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
میزبانی شیراز از سومین دوره مسابقات اوپن جهانی دارت

کامبیز ایوبزاده در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه تاریخچه شکل‌گیری انجمن دارت کشور در سال ۱۳۸۳ و زیر نظر فدراسیون تیرو کمان که بعد از چند ماه با نظر مسوولان به زیر مجموعه ورزشهای همگانی انتقال پیدا کرد و افزود: این انجمن تا سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را زیر نظر ورزش‌های همگانی ادامه داد و از ان پس با تشکیل فدراسیون انجمن‌های ورزشی دارت به این فدراسیون پیوست و همچنان به فعالیت خود ادامه میدهد .

او از برگزاری مسابقات اوپن جهانی به صورت انفرادی بزرگسالان (بانوان و اقایان )و نوجوانان (پسر و دختر ) و آغاز این مسابقات در عصر روز چهارشنبه در ورزشگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز خبر داد و ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات گفت: فینال مسابقات عصر روز جمعه در محوطه کناری ارگ کریمخان برگزار می شود و انتخاب این مکان به این امید است که بتوانیم تلفیق ورزش و تاریخ کهن ایران را به رخ جهانیان بکشانیم .

تا کنون ۱۲۰ نفر برای حضور در این مسابقات ثبت نام نمودند و نام نویسی برای حضور در این رقابت تا روز برگزاری مسابقات ادامه دارد و کسانی که در این مسابقات حایز رتبه شوند در رنگینگ جهانی ثبت می‌شوند.

وی گفت:در حال حاضر مسابقات لیگ برتر، قهرمانی کشور، رنگینگ‌های آزاد، مسابقات اوپن جهانی شیراز، مسابقات لیگ‌های زیر گروه و انتخابی در سطح کارمندان و مسابقات مستقل برای وزارت خانه ها و...توسط این انجمن برگزار شده است.

او با اشاره به اینکه ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ ژاپن در مجموع نوجوانان کشورمان با کسب دو مقام اول و یک مقام سوم موفق به کسب مقام نایب قهرمانی جهان شدند، افزود: امسال تیم ملی نوجوانان ما اعزام به مسابقات جهانی رومانی را دارد که امیدواریم با حمایت وزارت ورزش و برون مرزی مجوز آن صادر شود و تیم ما بتواند از مقام نایب قهرمانی سال ۲۰۱۷ دفاع کند .

به گفته‌ی ایوبزاده حدودا ۸۰۰ نفر در حال حاضر در انجمن دارت کشور عضویت دارند و با توجه به گسترش ورزش دارت روزبه روز بر تعداد علاقه‌مندان افزوده می‌شود و امید است با توجه به برنامه راهبردی که از سال گذشته مدنظر داریم بعد از مسابقات جهانی رومانی در مهر ماه با برنامه ریزی هدفمند فصل مشترک جدیدی را برای جامعه بزرگ دارت ایران رقم بزنیم.

ورزش دارت باعث افزایش تمرکز درسنین نوجوانی و جلوگیری از آلزایمر در سنین بزرگسالی می‌شود.

خبرنگار: مریم رضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار