فرماندار محلات:

32 پروژه به ارزش ۲۴ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید

اراک(پانا) - فرماندار محلات در نشست خبری با خبرنگار شهرستان محلات به تشریح برنامه های هفته دولت پرداخت.

کد مطلب: ۹۴۹۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
32 پروژه به ارزش ۲۴ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید

حسن قمری فرماندار محلات گفت: ایام هفته دولت مجال و فرصتی برای ارائه گزارش اقدامات و خدماتی که مجموعه دولت به عنوان خدمتگزاران مردم شریف کشور انجام دادند.

فرماندار محلات تصریح کرد دولت یازدهم در وضعیت اقتصادی با نرخ تورم بالا و صادرات نفت پایین، دولت را تحویل گرفت و برجام یکی از برنامه‌هایی بود که برای رونق بخشی به حوزه تولید و صادرات غیر نفتی و نفت انجام شد و برابر نظر کارشناسان که در قالب یک مجموعه منتشر شده بیش از ۱۰۰ مورد برای برجام در حوزه اقتصادی برشمردند.

قمری افزود در بخش صادرات، رفع موانع تولید و رونق تولید مجموعه پیش بینی شده دو کارگروه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید پیش بینی شده و موضوعاتی از جمله مربوط به دهکده گل، مسائل مربوط به شهرک‌های صنعتی و موضوعاتی که به صورت منفردی بعضی واحدهای تولیدی داشتنی از جمله گازرسانی به واحدهای تولیدی از مواردی بود که در سطح شهرستان تصمیم گیری شده، اجرایی شده و بعضی در حال اجرا می باشد.

وی ادامه داد با توجه به سیاست‌های کلی کشور در شهرستان ۱۲۰ میلیارد تومان معافیت مالیاتی و بحث معافیت های تأمین اجتماعی در جهت کمک به واحدهای تولیدی برای تولید و اشتغال داشتیم.

فرماندار محلات ادامه داد برای توسعه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی از طریق صندوق توسعه ملی در بحث اشتغال روستایی 31 طرح با مبلغ چهارمیلیارد و 688 میلیون و 400 تومان برای ایجاد ۷۳ شغل جدید کمک کردیم.

این مقام مسئول در وزارت کشور افزود: 70 میلیارد تومان در سال گذشته در حوزه پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری بهره برداری داشتیم و در سال جاری در حوزه عمرانی 32 پروژه به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان در حوزه شهری، روستایی و زیرساختی در هفته دولت روز پنجشنبه با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری خواهد رسید.

در حوزه سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی و مشارکت بخش خصوصی و بانک ها 6 واحد تولیدی و اجتماع اشتغال را افتتاح خواهیم کرد که بالغ بر 6 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان که از این مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بانکی استفاده که در این حوزه برای ۲۶ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد در خصوص آزاد سازی بخشی از منطقه حفاظت شده موته، موضوع کوچک سازی منطقه موته در شورای عالی محیط زیست مطرح و مصوب شد ۸0۲ هکتار از منطقه حفاظت شده جدا شد. بخشی از واحدهای صنعتی و تولیدی در این محدوده ساخته شده بودند و مشکل پروانه مرتفع شد.

قمری در پاسخ به سؤال خبرنگار پانا در خصوص پیگیری های طرح ترافیکی هسته مرکزی شهر گفت: با توجه به ضرورت ساماندهی ترافیک هسته مرکزی شهر پیشنهادات علمی توسط مشاوران ترافیکی مطرح و شهرداری و راهنمایی و رانندگی طرح را اجرا کردند. از آنجایی که همواره تغییرات با مقاومت روبروست، در جهت رفع ایرات طرح و یا بازنگری آن اقدام خواهد شد. همچنین مقرر شد شهرداری از طریق شرکت های معتبر نظرسنجی انجام دهد و با حضور دبیر شورای ترافیک استان مسائل فنی مطرح و تصمیم گیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار