همزمان با هفته دولت؛

۳۵ کلاس در ۴ طرح آموزشی آذربایجان‌غربی آماده بهره‌برداری است

ارومیه(پانا)- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: چهار طرح آموزشی با ۳۵ کلاس درس در استان همزمان با هفته دولت آماده بهره‌برداری است.

کد مطلب: ۹۴۹۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
۳۵ کلاس در ۴ طرح آموزشی آذربایجان‌غربی آماده بهره‌برداری است

آیدین رحمانی افزود: این مدارس با ۲۹۰ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبار دولتی و ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبار خیران تکمیل شده و به آموزش و پرورش تحویل می‌شود.

وی بیان کرد: چهار پروژه در قالب ۷۰ کلاس درس و یک باب سالن ورزشی با هزینه‌ ۵۷۲.۸ میلیارد ریال نیز همزمان با هفته دولت امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اضافه کرد: مجموع متراژ پروژه‌های افتتاحی سه هزار و ۷۷۳ متر مربع بوده و مجموع متراژ پروژه‌های کلنگ‌زنی ۱۵ هزار و ۸۴۶ مترمربع است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: این پروژه‌ها از لحاظ کاربری شامل مدرسه و سالن‌های ورزشی بوده و در مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های ارومیه، سلماس، چالدران، مهاباد، میاندوآب و پیرانشهر واقع است.

وی اظهار داشت: هفت باب از این طرح‌ها، مدرسه و یک باب سالن ورزشی می‌باشد که در هفته دولت افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی بیان کرد: در فرایند احداث و تکمیل این پروژه‌ها برای ۳۴۶ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

رحمانی متوسط سرانه آموزشی در کشور را ۵.۱۸ مترمربع اعلام کرد و افزود: با تحویل این تعداد کلاس جدید به نظام آموزشی، سرانه فضای آموزشی در استان از ۴.۰۵ به ۴.۸ مترمربع می‌رسد.

وی با اشاره به طرح‌های در حال ساخت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: آذربایجان غربی نیازمند احداث چهار هزار و ٥٥٠ کلاس درس است که عملیات ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در قالب ٤٤٠ پروژه آغاز شده و تلاش می‌شود با همت خیران و جذب اعتبارات ملی و استانی این طرح‌ها تمام شود.

آذربایجان‌غربی دارای پنج هزار مدرسه است که ۳۰ درصد این مدارس نیازمند مقاوم‌سازی است؛ این استان از نظر سرانه فضاهای آموزشی جایگاه مطلوبی در سطح کشور ندارد و در رتبه بیست و هشتم است؛ آموزش و پرورش استان در تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری بوده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است که طی ۲ تا سه سال آینده با تزریق اعتبارات لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شاهد تغییرات مثبتی در این بخش خواهیم بود.
همچنین استان از نظر سرانه فضاهای پرورشی در رتبه ۲۸ و از نظر سرانه فضاهای ورزشی در رتبه ۲۹ کشور قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار