اختتامیه کلاس‌های تابستانی پایگاه های اوقات فراغت شهرستان بجنورد

بجنورد (پانا) - مراسم اختتامیه کلاس‌های تابستانی پایگاه‌های اوقات فراغت با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی ، مسئول حراست ، مسئولین آموزش وپرورش شهرستان بجنورد در محل کانون باهنر برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۴۹۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه کلاس‌های تابستانی پایگاه های اوقات فراغت شهرستان بجنورد

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش شهرستان بجنورد در این مراسم با اشاره بر قوت گرفتن فعالیتهای حوزه پرورشی نسبت به سالهای گذشته اظهار داشت: فعالیتهای تربیتی فرایندی است . یعنی ازمقطع پیش دبستانی آغاز و تا پایان دیپلم دانش آموز، این فرایند برنامه محور می باشد .

مهدی حسن زاده عنوان کرد: رسالت حوزه پرورشی با سه هدف اصلی انجام میگیرد . گا م اول ،" شناسایی استعدادهای دانش آموزان"است که در واقع نخستین عامل راه پیشرفت دانش آموزان به شمار می آید ، در این راستا حوزه مشاوره، جهت سلامت روحی ، حوزه سلامت، جهت سلامت جسمی،حوزه اعتقادی، جهت تقویت دیدگاه های دینی و اعتقادی دانش آموزان فعالیت دارند و مهمترین فضا جهت شناسایی استعدادها، کلاس های اوقات فراغت است که برنامه ها و فعالیتها در ویترین کلاس ها گذاشته میشود و طی پروسه 45 روزه مربیان دانش آموزان را هدایت میکنند، گام دوم تحت عنوان" جذب فعالیتهای تربیتی دانش آموز" به شمار می آیدکه در واقع این عرصه را مربیان پرورشی بوجود می آورند وبراین اساس مربیان برنامه های خاصی رادر آموزشگاه ها تدارک دیده و دانش آموزان طبق میل خود برنامه ها را انتخاب و فعالیت ها را شروع می کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش شهرستان بجنورد در ادامه گام سوم رسالت حوزه پرورشی را "هدایت در مسیر اصلی خودش" معرفی نمود و عنوان کرد متاسفانه فعالیتهای پرورشی در مدارس با کسب مقام در سطح آموزشگاه ،شهرستان ،استان و کشوری دانش آموزان رها میشوند و از چرخه فعالیت پرورشی خارج می گردند که هدف حوزه پرورشی در واقع این است این دانش آموزان را البته با انجام رایزنی جهت ادامه فعالیت ها در دانشگاه و جامعه در مسیر خود هدایت کنند .

حسن زاده ادامه داد: رسالت حوزه پرورشی محقق نمیشود مگر با مساعدت و کمک اولیاء دانش آموزان که نقش عظیمی در ساختار شخصیتی دانش آموزان در کنار آموزشهای مدارس دارند و باید اولیاء صاحب نظر باشند تا از نظرات این بزرگواران نهایت استفاده جهت پیشبرد اهداف تریبتی گردد.

در پایان مراسم تقدیر از شوراهای برتر دانش آموزی آموزشگاه های شهرستان بجنورد انجام گرفت ،همچنین از اولین شماره گاهنامه فرهنگی - تربیتی پرورشی آموزش وپرورش شهرستان بجنورد رونمایی شد که در این گاهنامه افتخارات دانش آموزان در مسابقات ورزشی ،قرانی،حوزه سلامت ،سازمان دانش آموزی وفعالیت های کلاس های اوقات فراغت به چاپ رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار