استاندار زنجان عنوان کرد:

افزایش کیفیت پروژه‌های اجرایی در استان

زنجان (پانا) -طبق اظهار استاندار زنجان، برخلاف کمیت، کیفیت پروژه‌های اجرایی در استان زنجان طی هفته دولت امسال افزایش چشمگیری یافته است.

کد مطلب: ۹۴۹۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش کیفیت پروژه‌های اجرایی در استان

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره شهید رجایی که با حضور وزیر کشور در زنجان برگزار شد؛ با بیان اینکه امسال کشور شرایط سختی را تجربه می‌کند و وقتی از توفیقات دولت صحبت می‌شود باید شرایط را در نظر گرفت، اظهار کرد: در استان زنجان تعداد پروژه‌های قابل افتتاح استان در سال ۹۸ بالغ بر ۸۰ پروژه به ارزش ۴ هزار و 40 میلیارد تومان می باشد و این در حالی است که در سال گذشته درهفته دولت ۷۳۷ پروژه به بهره‌برداری رسیده و امسال تعداد مجموع پروژه‌های استان ۵۰۷ مورد است که از نظر تعداد ۳۱ درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه اعتبار پروژه های سال گذشته جاری دولت در استان زنجان ۳۷۸ میلیارد تومان بوده است، گفت: این اعتبار در سال گذشته ۱0۶۶ میلیارد تومان بوده که نشان از افزایش ۲.۸ برابر دارد که نشان می‌دهد علیرغم این که کمیت پروژه‌ها کاهش یافته، کیفیت بهبود یافته است و تعداد بیمه اجباری در سال گذشته۱۰۹ هزار نفر بوده که به بیش از ۱۱۲ هزار نفر افزایش یافته و ۵ هزار نفر نیز بازنشسته شدند و این یعنی اشتغال جدید ایجاد شده است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد بیمه بیکاری در سال گذشته ۳۱۱۰ نفر بوده و امسال تعداد ۷۲ نفر افزایش یافته، نشان از فعال بودن واحد تولیدی استان است، ادامه داد: خوشبختانه در طی دو سال اخیر واحد تعطیل جدید در استان زنجان نداریم و و علاوه‌بر آن، تعدادی از واحدهایی که در سال‌های قبل تعطیل شده بودند و چند واحد تولیدی جدید به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به اقدامات خود در استان، افزود: سیاست‌هایی که در دولت تعهد کرده بودم را انجام داده‌ام و حضور در بین اقشار مختلف مردم و رسیدگی به مشکلات آنان،جزو وظایف مسئولان بود و باید توجه داشت که تکریم تنها به معنی دیدار با مردم نیست بلکه باید مطالبات آنان را با دقت پیگیری نمود.

حقیقی با اشاره به اقدامات مدیریتی انجام‌شده، تصریح کرد: علاوه بر پورتال استانداری، پورتالی در استان ایجاد شده و نقشه راه همه دستگاه‌ها در آن ثبت شده و برای عموم قابل مشاهده است همچنین اخیرا نظرات مردم نسبت به مدیران نیز در این پورتال ثبت می‌شود.

وی با اشاره به جوانان استان، گفت: مجمع مشورتی جوانان در استان برگزار شد که در آن ۶۰۰ نفر شرکت کرده و ۹۲ نفر کاندید شدند و 17 نفر از بین آنان انتخاب شدند و این انتخاب به گونه‌ای بود که خود جوانان هیئت نظارت و انتخاب ایجاد کردند و پس از انتخاب مشاوران جوان، این جوانان در همه جلسات بنا به تخصص، حضور دارند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، خاطرنشان کرد: بانوان و جوانان حاضر در دستگاه‌ها تحت آموزش قرار می‌گیرند و خوشبخانه مدیرانی که تغییر کرده و جایگزین شده‌اند، جوان شده و در حال حاضر ۵۱ خانم انتخاب شده‌اند که کمترین حد رئیس گروه است و مابقی ادارات نیز متعهد به این کار هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار