تسلیت نادر برهانی مرند برای درگذشت داریوش اسدزاده

تهران (پانا) - دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر درگذشت داریوش اسدزاده را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری کشور تسلیت گفت.

کد مطلب: ۹۴۹۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تسلیت نادر برهانی مرند برای درگذشت داریوش اسدزاده

به گزارش دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، نادر برهانی مرند، نویسنده و کارگردان تئاتر و رادیو که دبیری سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را برعهده دارد، درگذشت داریوش اسد زاده هنرمند فقید عرصه سینما، تلویزیون، تئاتر و ادبیات را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری کشور تسلیت گفت و برای بازماندگان آرزوی صبوری بر این غم کرد.
داریوش اسدزاده، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، متولد یکم آذرماه ۱۳۰۲ در کرمانشاه بود. او در ۲۰ سالگی وارد عرصه بازیگری شد و سال‌ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران(نصر) فعالیت کرد. در دهه ۴۰ و ۵۰ در بیش از ۵۰ فیلم سینمایی ایفای نقش کرد. او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۵ پس از ۱۰ سال اقامت در آمریکا بازگشت و در دو سریال «سمندون» و «خانه سبز» و فیلم‌های سینمایی زیادی مثل «دو نیمه سیب»، «همسر»، «قلاده‌های طلا»، «یتیم‌خانه ایران»، «زمان از دست‌رفته» و «بوی کافور عطر یاس» بازی کرده است. آخرین فیلم او هم «حکایت دریا» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا بوده است.
وی یکشنبه سوم شهریور در سن ۹۶ سالگی در خانه خود دار فانی را وداع گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار