مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی خبر داد:

راه یابی 41 دانش آموز متوسطه استان به مرحله نهایی المپیادهای دانش آموزی کشور

مشهد (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاونان این اداره کل، معاونان، کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش دوره دوم متوسطه ادارات آموزش و پرورش مناطق 48 گانه استان، همایش جشن سپاس از مسئولین ستادی، مدیران و دبیران منتخب دوره دوم متوسطه نظری استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۹۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
راه یابی 41 دانش آموز متوسطه استان به مرحله نهایی المپیادهای دانش آموزی کشور

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این همایش گفت: در سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت تمام ساحتی مدنظر است و در این سند مقوله آموزش یکی از ساحت ها است و حتما باید در جهت ارتقاء همه ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت گام برداریم.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته تعداد 18 دانش آموز متوسطه استان به مرحله نهایی المپیادهای دانش آموزی کشور راه یافتند و از میان آن ها سه دانش آموز برتر به عضویت تیم های المپیاد دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران درآمدند و خوشبختانه هر سه نفر توانستند مدال های نقره المپیادهای جهانی را به خود اختصاص دهند که این مهم جای تقدیر دارد.

خدابنده ادامه داد: در سال تحصیلی جاری نیز قریب به 41 نفر از دانش آموزان متوسطه استان به مرحله نهایی المپیادهای دانش آموزی کشوری راه یافتند و قطعا در آینده ای نزدیک شاهد افتخارآفرینی این عزیزان نیز خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم و اجرای با کیفیت پروژه مهر مورد اهتمام است و سامان دهی نیروی انسانی و به سازی و آماده سازی فضاهای آموزشی در اولویت امور قرار دارد.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی پیش رو با کمبود بیش از 16 هزار نفر نیروی انسانی مواجه هستیم و با توجه به رشد چهار برابری سهمیه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، رشد سه و نیم برابری استخدامی ماده 28 در آموزش و پرورش خراسان رضوی و نیز اتخاذ سیاست ها و تدابیر لازم، سعی داریم کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم و تلاش خواهیم کرد در ابتدای سال تحصیلی همه دانش آموزان لازم تعلیم استان در مدارس ثبت نام شوند و هیچ کلاس درسی نیز بدون معلم فعالیت خود را آغاز نکند.

خدابنده افزود: در حال حاضر در استان خراسان رضوی حدود 570 پروژه آموزشی را در حال ساخت داریم و از میان آن ها تعداد 170 پروژه آموزشی را تا ابتدای سال تحصیلی افتتاح و به بهره برداری خواهیم رساند که در قالب این پروژه ها قریب به یک هزار کلاس درس تا ابتدای مهرماه 98 به فضاهای آموزشی استان اضافه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تا ابتدای سال تحصیلی شش مدرسه خشت و گلی در استان برچیده خواهد شد و کلیه کلاس های روستایی که دارای بخاری نفت سوز هستند و انشعاب گاز به آن روستا رسیده است به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می گردد تا خطرات احتمالی را برای دانش آموزان به حداقل برسانیم.

وی در پایان با توجه به حضور مدیران مدارس در این همایش خاطرنشان کرد: قدرت نفوذ و تاثیرگذاری بر افراد از ویژگی های مهم یک مدیر قوی است و یقینا این مدیر مورد اقبال معلمان، دبیران، دانش آموزان و اولیاء قرار دارد و در این بین شاخص هایی از قبیل متخصص و صاحب نظر بودن در حوزه تعلیم و تربیت، وجود حس خیرخواهی در جهت حفظ منافع مخاطبین، توانایی تغیر در رفتار دیگران و استفاده از زبان و درک مشترک با مخاطبین در جهت ارتقاء این ویژگی مدیریتی تاثیرگذار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار