قاتل امام جمعه کازرون در یک قدمی اعدام قرار گرفت

کازرون (پانا) - رئیس دادگستری کل استان فارس از تأیید حکم اعدام حمیدرضا درخشنده قاتل امام جمعه کازرون در دیوان عالی کشور و اخذ استیذان و اجازه اجرای این حکم از سوی ریاست قوه قضائیه، خبرداد و افزود: اجرای این حکم در دستور کار اجرای احکام کیفری شیراز قرار گرفت.

کد مطلب: ۹۴۹۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
قاتل امام جمعه کازرون در یک قدمی اعدام قرار گرفت

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید کاظم موسوی ضمن اعلام این خبر بیان داشت: به خاطر حساسیت‌های ویژه این پرونده و تحت تأثیر قرارگرفتن احساسات عمومی، رسیدگی به این پرونده در مجموعه قضایی استان فارس به صورت ویژه و در وقت فوق العاده در دستورکار قرار گرفت و سیر قانونی پرونده در کوتاه ترین زمان طی شده است.

موسوی ادامه داد: این پرونده مرحله نهایی و اخذ استیذان و مجوز اجرای حکم توسط ریاست قوه قضائیه را طی کرده و اجرای حکم قصاص محکوم پرونده در در حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس که به تأیید شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور رسیده است بر اجرای حکم در محل وقوع جرم یعنی شهرستان کازرون تأکید شده است.

رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به برخی شایعات مبنی بر مشارکت برخی افراد و جریانات در وقوع این جرم خاطرنشان ساخت: در هیچ یک از مراحل رسیدگی به پرونده شهادت امام جمعه فقید کازرون ارتباط فرد یا افراد دیگری تحت هر عنوان محرز نگردید.

این مقام ارشد قضایی استان فارس افزود: هر زمان اسناد، مدارک و یا شواهدی دال بر مشارکت و دخالت افراد دیگر به دست بیاید، این موضوع قابلیت پیگرد قضایی خواهد داشت.

پرونده قتل حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه شهید شهرستان کازرون، روز چهارشنبه ۱۲ تیر ماه ۹۸ در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس گشوده شد و حمیدرضا درخشنده قاتل این روحانی پای میز محاکمه نشست.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه (هشتم خرداد ۹۸) در حالی که به اتفاق همسر خود از مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (شب قدر) بازگشته بود، با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفت و چشم از جهان فروبست.

حجت الاسلام محمد خرسند که عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود از شهریورماه ۱۳۸۶ امامت جمعه شهر کازرون را برعهده داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار