آخرین خانه تعمیری و سی‌وهشتمین منزل احداثی سیل‌زدگان تحویل داده شد

ساری (پانا) - امروز آخرین منزل تعمیراتی و سی و هشتمین منزل تخریبی ناشی از سیل در روستای مرزرود شهرستان ساری افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۴۹۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آخرین خانه تعمیری و سی‌وهشتمین منزل احداثی  سیل‌زدگان تحویل داده شد

استاندار مازندران صبح امروز پس از افتتاح پروژه احداث بی 63 کیلو ولت در ایستگاه 230 کیلوولت ساری با حضور در روستای مرزرود رودپی جنوبی این شهرستان، آخرین منزل تعمیراتی و سی و هشتمین منزل تخریبی ناشی از سیل امسال را افتتاح کرد. ‎

احمد حسین‌زادگان در آیین افتتاح منازل احداثی برای سیل‌زدگان با اشاره به این که کار مرمت آخرین واحد از 5500 واحد تعمیراتی سیل اخیر به پایان رسیده است و خوشحالیم که این اتفاق خوب در هفته دولت رقم خورده است، گفت: کار احداث سی و هشتمین واحد تخریبی سیل اخیر نیز با صبوری مردم و نقش آفرینی دستگاه‌های متولی به اتمام رسیده است.

استاندار تعداد واحدهای خسارت دیده از سیل استان را 6500 واحد عنوان کرد که از این تعداد 384 واحد احداثی با پیشرفت فیزیکی میانگین ۶۵ در صد در حال انجام است، اظهار کرد: ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به بانک معرفی شده که از این میزان ۹۰ میلیارد تومان جذب و ۲۷ میلیارد تومان بلاعوض پرداخت شده است و همچنین به بیش از ۲۰۰۰واحد تسهیلات بانکی و بلاعوض معیشتی داده شده است.

او با اشاره به اینکه پیش بینی می شود کار واحدهای احداثی طبق وعده در زمان موعود تکمیل شود، افزود: از همه دستگاه ها، فعالان و نیروهای جهادی، مردمی و سپاه و رسانه ها که در همه مراحل کمک کردند قدردانی می کنم.

پرداخت خسارت‌ها دیردیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد

استاندار مازندران همچنین در این مراسم بر تعهد دولت به تحقق وعده‌هایش به سیل‌زدگان در پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت تاکید کرد و گفت : با سامانه‌ای شدن ثبت نام خسارت دیدگان سیل اواخر سال گذشته و اوایل امسال، سعی شده تا میزان نظارت و کنترل در وضعیت پرداخت‌ها افزایش یابد و از این طریق از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری شود.

حسین‌زادگان: سیل‌زدگان بدانند که پرداخت خسارت‌ها انجام می‌شود و به قول معروف "دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد".

او افزود: مشکلاتی در شروع و فرآیند کار برای پرداخت خسارات حوزه کشاورزی بین دستگاه‌ها و بانک‌ها به وجود آمد که با دستور و تاکید رئیس‌جمهوری در خصوص رفع این مشکلات و شروع پرداخت خسارت‌ها این روند هم اصلاح شده است.

حسین‌زادگان گفت: انجام هماهنگی در این زمینه شاید موجب کندتر شدن روند پرداخت خسارت‌ها شده باشد اما سیل‌زدگان بدانند که پرداخت خسارت ها انجام می شود و به قول معروف "دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد".

او اضافه کرد: امروز و با بهره برداری واحد مسکونی در روستای مرزرود رودپی جنوبی شهرستان ساری پرونده تعمیر خانه‌های سیلزدگان مازندران بسته شد و قطار این امر به ایستگاه آخر رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار