محسن هاشمی: ارائه آرای اعضای شورای شهر گامی در راستای شفافیت است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران، گفت راه اندازی سامانه رای گیری و ارائه جزییات آرای مثبت یا منفی اعضای شورای شهر تهران در معرض دید اصحاب رسانه، گام بزرگی در راستای شفافیت است.

کد مطلب: ۹۴۹۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: ارائه آرای اعضای شورای شهر گامی در راستای شفافیت است

محسن هاشمی درجلسه امروز شورای شهر تهران، اظهار داشت: دومین سال مسئولیت بنده و همکارانم در دوره پنجم شورای شهر تهران به اتمام رسید و نیمه دوم این مسئولیت سنگین از امروز آغاز می شود. بر دوش کشیدن بار سنگین امانت نمایندگی مردم، مسئولیتی نیست که جز با لطف الهی بتوان به سلامت آن را به مقصد رساند وبه رسم خدمتگزاری در پایان دوسال نخست عمر شورای پنجم، گزارشی کوتاه از عملکرد این شورا تقدیم می کنم و خوشبختانه با حمایت و پشتوانه مردمی شورای پنجم می توان گفت این شورا عملکرد قابل دفاع و قابل قبولی داشته است.

وی ادامه داد: شورای پنجم در دوسال نخست، در حدود ۱۶۰ جلسه رسمی در صحن علنی، بیش از ۲۷۰ مصوبه را به تصویب رساند و اعضای شورا با تصویب برنامه سوم توسعه شهر تهران و ارائه ۴۲۳ تذکر، در جهت ایفای وظایف سیاستگذاری، تقنینی و نظارتی شورای شهر تلاش کردند.

به گفته هاشمی، یکی از دستاوردهای مهم این شورا، عملی کردن شعار شفافیت و محرم بودن شهروندان در روند تصمیم گیری شوراست که منجر به علنی شدن جلسات رسمی وحذف جلسات غیرعلنی گردید و هیچ تصمیمی بدون اینکه مذاکرات و ادله موافقین ومخالفان آن با افکار عمومی در میان گذاشته شود ، اتخاذ نگردید، تنها جلسه غیرعلنی شورا نیز به دلیل ارائه وبررسی گزارش محرمانه نهادهای نظارتی تشکیل شد و در آن جلسه نیز مصوبه ای به تصویب نرسید.

وی همچنین اعلام کرد: ارائه جزییات آرای مثبت یا منفی اعضای شورای شهر تهران در معرض دید اصحاب رسانه، گام بزرگی در راستای شفافیت بود که شورای شهر تهران توانست پیش از سایر نهادهای تقنینی درکشور از جمله مجلس شورای اسلامی آن را علنی کند و جز در مواردی که قانون صراحت دارد، رای نمایندگان شورای شهر تهران قابل رویت می باشد.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه مطالبه دیگر شهروندان تهرانی از شورای پنجم، صیانت ازفضای سبز و باغات تهران وجلوگیری از بلعیده شدن این میراث طبیعی به وسیله مجتمع های تجاری ومسکونی بود، تاکید کرد: خوشبختانه با لغو مصوبه برج باغ و تصویب طرح خانه باغ که به تایید شورایعالی معماری وشهرسازی رسیده است، گام بزرگی برداشت تا باغهای باقیمانده تهران را بتوان برای نسلهای آینده حفظ کرد. البته نمایش آرای اعضا درباره این مصوبه نیز گامی برای شفاف سازی است.

وی ادامه داد: مبارزه با رانت و حفظ حقوق بیت المال، انتظار دیگری بود که شهروندان تهرانی از لیست امید داشتند و در این مسیر علاوه بر پیگیری پرونده های پیشین در جهت احقاق حقوق شهرداری تهران، شورای پنجم با مصوبه واگذاری هر نوع دارایی ملکی شهرداری را به صورت ترجیحی اعم از بهره برداری یا تملک را منوط به تصویب در صحن شورا کردند و بدین شکل، مسیر بخش بزرگی از تولید رانت در مدیریت شهری مسدود شد.

هاشمی تصریح کرد: رویکرد انقباضی مدیریت شهری نسبت به رشد بی رویه هزینه های اداره شهر و پرسنل شهرداری، یکی دیگر از راهبردهای شورای پنجم بود و بودجه شهرداری تهران با وجود تورم مجموعا ۷۰ درصدی در دوسال اخیر در سطح ۱۸ هزار میلیارد تومان نگه داشته شد که اگرچه منجر به برخی نارضایتی های داخلی گردید اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور، رکود صنعت ساختمان و کاهش منابع مالی شهرداری، راهی گریز ناپذیر وضروری می نمود و توانست در همین شرایط تعادل را میان حوزه های درامد وهزینه برقرار کرده و بخشی از بدهی انباشته دوران گذشته را نیز تسویه کند.

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد: البته طبیعی است که کارنامه شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوسال، خالی از اشکال و بی نیاز به نقد نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار