معاون تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش خبر داد: اجرای طرح مدرسه میزبان و مدرسه پویا در سال تحصیلی آینده

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح مدرسه میزبان و مدرسه پویا در سال تحصیلی آینده خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۹۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش خبر داد: اجرای طرح مدرسه میزبان و مدرسه پویا در سال تحصیلی آینده

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی در نشست شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش به ابعاد مختلف طرح حیاط پویا اشاره کرد و گفت: «با تاکید رهبری بر وجود نشاط در مدارس، گسترش فعالیت‌های ورزشی در برنامه‌ها گنجانده شده است. در سند تحول بنیادین بر تربیت انسان‌های ماهر و بانشاط تاکید می‌شود. تاکنون طرح حیاط پویا را داشتیم اما از سال تحصیلی آینده مدرسه پویا را خواهیم داشت که در این زمینه مدرسه میزبان و پویا را پیش‌بینی کرده‌ایم.»

او ادامه داد: «آخرین مدل توسعه ورزش مبتنی بر سواد حرکتی است. در این مدل کودک باید تا شش سالگی سواد حرکتی‌اش شکل گرفته باشد و تا ١١سالگی تکمیل شود چراکه ورزش قهرمانی و همگانی برسواد حرکتی مبتنی است.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: «سواد حرکتی با حرکت‌های بنیادی همچون راه رفتن، دویدن، جهیدن و... شکل می‌گیرد و پیش از مدرسه، والدین باید در سواد حرکتی دانش‌آموزان درگیر شوند.»

حمیدی به قانون اجباری‌شدن ورزش اشاره کرد و گفت: «این قانون هنوز الزامی است که اهمیت موضوع درس تربیت‌بدنی را نشان می‌دهد.»

او به اهداف طرح مدرسه پویا هم اشاره کرد و افزود: «از اهداف این طرح می‌توان به نهادینه‌شدن سبک زندگی فعال، ایجاد ظرفیت‌های جدید برای فعالیت‌های حرکتی، ایجاد زمینه مساعد برای تربیت تمام ساحتی و کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی اشاره کرد. در مدرسه پویا، حیاط مدرسه باید طوری شکل بگیرد که از امکانات مدرسه استفاده شود و در این زمینه سالن‌های ورزشی در پنج تیپ تقسیم‌بندی شده‌اند.»

حمیدی به طرح مدرسه میزبان هم اشاره کرد و گفت: «در طرح مدرسه میزبان اهداف افزایش سرزندگی و شور و نشاط در محیط مدرسه، گسترش نهضت داوطلبی در بین دانش‌آموزان، احداث اماکن ورزشی جدید به درون مدارس، بهبود یادگیری دانش‌آموزان، ایجاد رقابت بین مدارس، افزایش نقش مدرسه را مورد نظر قرار داده‌ایم.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: «مسابقه ورزشی باید جنبه هیجان و نشاط در مدرسه ایجاد کند بنابراین تلاش می‌کنیم تا مسابقات را در مدرسه برگزار کنیم به این شکل که یک مدرسه میزبانی را می‌پذیرد و بخش فنی را منطقه انجام خواهد داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار