صدراعظم نوری: جایگاه محیط زیست در شهر تهران ارتقاء یافته است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت در دو سال گذشته تلاش شد جایگاه محیط زیست در شهر تهران ارتقا یابد.

کد مطلب: ۹۴۹۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
صدراعظم نوری: جایگاه محیط زیست در شهر تهران ارتقاء یافته است

صدر اعظم نوری در ارائه گزارش عملکرد دو ساله کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به اینکه تلاش شد در این دو سال چالش های مربوط به این کمیسیون پیگیری و به سرانجام برسد، اظهار داشت: ما در این کمیسیون در ۴ محور سلامت، محیط زیست، خدمات شهری و ایمنی فعالیت داشتیم. تلاش شد در ۱۷۰جلسه در قالب ۱۱۰ موضوع را در دستور کار قرار دهیم، ۱۲۱ طرح و لایحه بررسی و به صحن شورای شهر ارائه دهیم.

نوری با اشاره به ۱۴۰ بازدید کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از مناطق، سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران و دستگاه های مرتبط با مأموریت های شهری تصریح کرد: هدف ما ارتقا جایگاه محیط زیست در شهرداری تهران بود. ما حصل این نگاه تبدیل مرکز محیط زیست شهرداری تهران به اداره کل محیط زیست و اهمیت یافتن این مسئله در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه در طی ۱۰ سال گذشته ۱۲۸ هکتار باغات و اراضی مشجر شهر تهران تبدیل به مراکز تجاری، اداری و مسکونی شده است، اعلام کرد: حفاظت و صیانت از باغات و اراضی مشجر دغدغه شهروندان تهرانی بود که این دغدغه به عنوان اولویت کمیسیون مورد توجه قرار گرفت. با این رویکرد کار جدی و سخت ما آغاز شد و تلاش شد کمیسیون ماده ۷ با جدیت برای صیانت باغات تهران وارد عمل شود.

وی یادآور شد: در راستای حفظ و صیانت از باغات تهران ۴۵ هزار و ۷۱۰ پرونده در مناطق و هزار و ۵۰۱ پرونده در ستاد شهرداری در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

صدراعظم نوری ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجام کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در دو سال گذشته، تخصیص عوارض ناشی از قطع درختان و جرایم آن به منظور تملک باغات و فضای مشجر شهر تهران بود. با این اقدام ۵۰ درصد این عوارض در سال ۹۷ و صد درصد این عوارض در سال ۹۸ به این منظور اختصاص یافته است که خروجی این موضوع تملک حدود ۷ باغ شهر تهران است.

رئیس کمیسیون سلامت در پایان گفت: از دیگر مواردی که در این مدت مورد توجه قرار گرفت موضوع نظارت و پایش محصولات کشاورزی و نان و آب شهروندان تهرانی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار