کشیدن دندان از نتایج بالا رفتن تعرفه‌های دندانپزشکی در خراسان شمالی

تهران (پانا) - به‌گفته ‌یک کارشناس مسئول دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی کشیدن دندان از نتایج بالا رفتن تعرفه‌های دندان پزشکی در این استان است.

کد مطلب: ۹۴۹۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کشیدن دندان از نتایج بالا رفتن تعرفه‌های دندانپزشکی در خراسان شمالی

‌به‌گزارش ایسنا، جمشید ربانی، ‌با اشاره به شدت گرفتتن تحریم‌ها، اظهار کرد: بسیاری از مواد اولیه دندان پزشکی وارداتی هستند و قیمت آن‌ها نسبت به سال‌های گذشته بسیار بالا رفته است و همین امر بر روی تعرفه‌های دندانپزشکی تاثیر گذاشته است.

او افزود: تحریم ها سبب شده تا برخی از مواد مورد نیاز دندانپزشکی سه برابر افزایش قیمت داشته باشند و حتی افزایش قیمت برخی از موارد بیش از رقم مذکور است.

ربانی با بیان اینکه کارپول یکی از اقلام مورد نیاز دندانپزشکی است، ادامه داد: در اردیبهشت سال گذشته آن را با 50 هزار تومان تامین می‌شد اما اکنون باید با رقم 360 هزار تومان تهیه کنیم.

او اظهار کرد: دولت به‌صورت سهمیه‌ای به هر دندانپزشکی دو بسته برای یک ماه ارائه می‌کند اما این تعداد کفاف یکی دو هفته دندان پزشک را می‌دهد و مابقی آن باید از طریق بازار آزاد تهیه شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: همین امر سبب شده تا تعرفه‌های دندان پزشکی افزایش یابد در نتیجه تعدادی از مردم نیز ناتوان در پرداخت این هزینه هستند و همین امر سبب شده تا یا دندان آسیب دیده را بکشد ‌یا اینکه به بخش دولتی مراجعه کند.

او همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان حدود 85 یونیت دندان پزشکی را برای خدمات‌دهی به مردم این استان وارد عرصه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار