درخشش کم نظیر دانش آموزان گیلانی در جشنواره نوجوان خوارزمی

رشت (پانا) -معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان گفت: تیم گیلان در پنجمین دوره مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی توانست 4 مقام قهرمانی، یک عنوان نایب قهرمانی و یک رتبه سوم را از آنِ خود کند.

کد مطلب: ۹۴۹۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
درخشش کم نظیر دانش آموزان گیلانی در جشنواره نوجوان خوارزمی

جابر اخلاقی با اشاره به شرکت 60 درصد دانش آموزان مقطع اول متوسطه کشور در این جشنواره اظهار داشت: در مرحله کشوری این رقابت ها 350 نفر از سراسر کشور شرکت کردند که تیم گیلان با 11 نفر در این رقابت ها حضور داشت که همگی توانستند در محورهای 6 گانه صاحب عنوان شوند. وی افزود: در محور پژوهش: آرش خوش رنگ گل آور و امیر همتی، در محور ادبیات فارسی: نرگس علیزاده، در دست سازه: یاسان حاجی قلی زاده و سید علیرضا سلیمانی و در محور زبان انگلیسی: ستاره حسین نیا و ترانه هادیانی مقام اول را از آنِ خود کردند. معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: در محور فعالیت های آزمایشگاهی: نیلوفر توانایی و فاطمه رجب زاده رتبه دوم و در بازارچه کسب و کار نیز آیلین اثنی عشری و وانیا نصرتی عنوان های سوم کشوری را به دست آوردند.

اخلاقی در پایان گفت: مهارت آموزی مهم ترین اولویت جشنواره نوجوان خوارزمی و می تواند ارتباط موثری بین مباحث نظری و کاربردی در دوران تحصیل دانش آموزان ایجاد کند.

گفتنی است 450 نفر از ۹۱ هزار و ۸۵۹ دانش آموز متوسطه اول شرکت کننده در پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی به مرحله استانی راه یافتند که ۴۶ نفر برای حضور در مرحله کشوری برگزیده شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار