ائلمان فرد دانش آموز هنرمند میانه ای؛

امید به آینده، تلاش و پشتکار رمز موفقیت من در تمامی عرصه های زندگی بوده است

میانه (پانا)-گفتگوی اختصاصی خبرگزاری پانا با دانش آموز هنرمند میانه ای که موفق به کسب رتبه دوم هنرهای آوایی کشور شد.

کد مطلب: ۹۴۹۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
امید به آینده، تلاش و پشتکار رمز موفقیت من در تمامی عرصه های زندگی بوده است

همزمان با برگزاری اختتامیه سی و هفتمین جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزی کشور و کسب رتبه دوم هنرهای آوایی توسط دانش آموز هنرمند میانه (ائلمان فرد) برآن شدیم تا پای صحبت های این دانش آموز بنشینیم.

*خودتان را معرفی کنید؟

به نام خدا من ائلمان فرد ۱۷ ساله متولد سال۱۳۸۱ هستم. پدرم فرهنگی و مادرم کارمند است . سال گذشته ی تحصیلی پایه ی یازدهم را در رشته ریاضی و فیزیک در دبیرستان استعداد های درخشان علامه امینی پشت سر گذاشتم.

*از چه زمانی و چطور به رشته موسیقی علاقه مند شده اید؟

از کودکی در خانواده ای هنر دوست رشد یافته ام. پدرم خود نوازنده است و همراه با مادرم همواره مرا به فعالیت در راه موسیقی تشویق کرده اند. از ۶ یا ۷ سالگی در برخی از محفل های هنری شرکت داشتم ؛اماز سال ۱۳۹۰ به طور جدی فعالیت در زمینه ی موسیقی را با آموختن موسیقی کودک با متد کارل ارف و سپس ساز فلوت در آموزشگاه های موسیقی شهر شروع کردم. .پس از این مرحله باید یک ساز تخصصی برای ادامه ی فعالیت انتخاب می کردم که من بنا به علا قه ی خود و راهنمایی های پدر و مادرم ساز پیانو را انتخاب کردم.

*خانواده و مدرسه چه نقشی در موفقیت های شما در زمینه فراگیری هنر موسیقی داشته است؟

مطمئنا رشد و تربیت یافتن در خانواده ای که هم پدر و هم مادر هنر دوست باشند پشتوانه ی محکمی برای من در این مسیر بوده است. بدون شک ساز پیانو برای نواختن و آموختن یکی از سخت ترین ساز ها است. اما چیزی که مرا برای ادامه ی این مسیر روحیه می داد و می دهد کمک ها و حمایت های بی دریغ پدر و مادرم بوده است .

بدون شک بخش دیگر این موفقیت مدیون مدارسی است که من در آن ها درس خوانده ام. چه در دوره ی اول متوسطه که در مدرسه ی نمونه دولتی استاد شهریار درس می خواندم. و چه الان که در دبیرستان علامه امینی درس می خوانم. از نظرمن مهم ترین ویژگی مثبت هر دوی این مدارس این است که شاخص ترین مدرسه در نوع خود در سطح شهر و البته شاید در سطح استان هستند. تک تک عوامل این مدارس مشوق های قوی بوده واین موجب می شود فضا و محیط مدرسه برای رشد بهتر استعداد ها و تحصیل دانش آموزان دوچندان فراهم شود و دانش آموزان از نظر فکری به بهترین شکل تربیت شوند.

*در کنار موسیقی از وضعیت تحصیلی تان بگویید.

خوشبختانه وضعیت تحصیلی من خوب است و همیشه جزو دانش آموزان ممتاز بوده ام. سال گذشته بیشترین معدل را با 96/19در کلاس و مدرسه کسب کردم.

*مقام های دیگری در جشنواره ها و فستیوال ها کسب کرده اید؟

سال ۹۵ مقام اول استانی را در جشنواره ی آوای امید استان زنجان کسب کردم.

*در رشته خود پژوهش به صورت علمی انجام داده اید؟

در مورد پژوهش علمی باید بگویم که همواره سعی کرده ام در مورد درس های جدیدی که از اساتید گرفته ام تحقیقات کاملی انجام بدهم و اطلاعات کاملی از دروس و قطعاتم در ذهن داشته باشم چون این کار به اجرای صحیح و درست بسیار کمک می کند.

*توصیه شما به همسالان خود چیست.

مهم ترین توصیه من به دانش آموزان همسال خودم این است که هیچ وقت امید خود را از دست ندهند و دوباره به تلاش خود ادامه بدهند . حتی اگر چندین بار شکست خورده اند باز هم ناامید نشوند زیرا مطمئن باشند که اگر بیشتر تلاش کنند و پشتکار داشته باشند موفقیت در انتظار آن ها است.

*سخن آخر :

در پایان می خواهم از چند نفر تشکر ویژه کنم. پدر ومادرم عزیزم که همواره مرا در این راه یاری کرده اند. همه اساتید بزرگوارم به خصوص استاد رضا طاهری و استاد مهدی مصلح آبادی. استاد گرانقدرم آقای صابر نایبی که تا پایان عمر مدیون زحمات این عزیز هستم.

عوامل وکارکنان دبیرستان استعداد های درخشان علامه امینی به خصوص تک تک معلمان، مدیریت محترم جناب آقای جعفری و معاونت آموزشی جناب آقای هاشمی که همیشه یاری گر بنده در کسب موفقیت ها بوده اند.

از این گفتگوی صمیمانه بسیار تشکر می کنیم و از خداوند بزرگ ، برایتان آرزوی سلامتی ، خوشبختی و موفقیت روز افزون در مراحل زندگی خواستاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار