مدرسه کسب و کار تاسیس می‌شود

تهران (پانا) - با توافقی که میان اتاق بازرگانی تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شد، مدرسه مشترک کسب و کار آغاز به کار خواهد کرد.

کد مطلب: ۹۴۹۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه کسب و کار تاسیس می‌شود

به گزارش ایسنا، عصر امروز در جلسه مشترکی که میان مسعود خوانساری - رئیس اتاق بازرگانی تهران - و سیداحمد معتمدی - رئیس دانشگاه امیرکبیر - انجام شد، دو طرف درباره تاسیس یک مدرسه با محوریت تربیت متخصص در حوزه کسب و کار به جمع‌بندی رسیدند و در نهایت یک توافق مشترک در این زمینه را امضا کردند.

بر این اساس این مدرسه با هدف تربیت نیروهای متخصص و کارآفرین مورد نیاز اتاق بازرگانی و ارتقا سطح علمی مدیران و متخصصان شاغل در این حوزه کار خود را آغاز خواهد کرد.

طراحی شیوه‌های نوین آموزش متناسب با نیازهای اتاق و برگزاری دوره‌های تخصصی کاربردی و بین‌المللی با همکاری مراکز علمی معتبر خارج از کشور بخش دیگری از وظایف این مدرسه را تشکیل خواهند داد.

توسعه دوره‌های بین رشته‌ای، توسعه دوره‌های مدیریت مهندسی، مشارکت در پروژه‌های تحقیقاتی، اجرای پروژه‌های کلان ملی و بین‌المللی و ایجاد مرکز نوآوری و مهارت‌افزایی مرتبط با محیط کسب و کار دیگر حوزه‌هایی هستند که این مدرسه در چارچوب آنها کار خود را آغاز کرد.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته شورای راهبردی این مدرسه پنج عضو اصلی خواهد داشت که ریاست آن در اختیار رئیس دانشگاه امیرکبیر و نایب رئیسی آن برعهده رئیس اتاق بازرگانی تهران خواهد بود. این شورا باید برنامه‌های راهبردی و سالانه، تصویب بودجه، تصویب دوره‌های آموزشی و قراردادهای پژوهشی و آیین‌نامه‌های اجرایی را نهایی کند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مدرسه با سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران و در محدوده طرح توسعه دانشگاه امیرکبیر ساخته خواهد شد و کاربری آن حداقل به مدت ۵۰ سال در حوزه این قرارداد مشترک تعریف می‌شود. همچنین بودجه جاری مدرسه از محل درآمدها و کمک‌های اتاق و بودجه دانشگاه تامین خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار