اقتصاد انگلیس دچار رکود می‌شود

تهران (پانا) - رئیس بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرد اقتصاد این کشور دچار رکود شود.

کد مطلب: ۹۴۹۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
اقتصاد انگلیس دچار رکود می‌شود

به گزارش ایسنا از رویترز، مارک کارنی گفت که سه ماهه دوم سال برای اقتصاد انگلیس فصل سختی خواهد بود و در صورتی که خروج این کشور از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافقی مشخص باشد باید انتظار تشدید مشکلات کنونی را داشت.

برای نخستین بار از زمان رکود بزرگ سال ۲۰۰۸، اقتصاد انگلیس در سه ماهه دوم امسال کوچک شد که بخش بزرگی از این منفی شدن رشد اقتصادی مربوط به کاهش فعالیت شرکت های انگلیسی در نتیجه نزدیک شدن به مهلت مقرر برگزیت بود. پیش‌تر بانک مرکزی انگلیس در گزارش جدید خود از اقتصاد انگلیس پیش‌بینی کرده بود رشد سه ماهه سوم سال مجددا مثبت شود و به ۰.۳ درصد برسد.

مارک کارنی افزود: اقتصاد انگلیس فصل گذشته کوچک شد و با در نظر گرفتن ریسک های ناشی از برگزیت، احتمال رکود در سه ماهه سوم سال نیز بسیار بالا است. وی افزود که با وجود اتخاذ رویکردهای محرک و انبساطی توسط بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، انتظارات از بازگشت سریع اقتصاد جهانی به ریل مناسب نباید زیاد باشد.

بوریس جانسون، نخست وزیر جدید انگلیس وعده داده است که در ماه اکتبر انگلیس تحت هر شرایطی چه با توافق و چه بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. این در حالی است که بانک مرکزی انگلیس نسبت به خروج بدون توافق نگرانی جدی دارد و نشریه ساندی تایمز گزارش کرده بانک مرکزی انگلیس به دولت در خصوص بروز کمبود جدی مواد غذایی و سوخت در این کشور در صورت خروج بدون توافق هشدار داده است.

به گفته مارک کارنی، مهم‌ترین پیامد مشخص نبودن چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کاهش تمایل فعالان تجاری برای راه اندازی کسب وکار و سرمایه گذاری در انگلیس بوده است. وی افزود: با توجه به مشخص نبودن چگونگی تعامل انگلیس با اتحادیه اروپا در آینده، بسیاری از فعالان دست روی دست گذاشته اند تا وضعیت مشخص تر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار