حکیم‌زاده: یافتن قسمت‌های مغفول در برنامه ریزی درسی هدف اجرای طرح بوم است

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد ماموریت اجرای طرح بوم یافتن قسمت‌های مغفول مانده از دید سازمان پژوهش در بخش برنامه ریزی درسی است.

کد مطلب: ۹۴۹۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: یافتن قسمت‌های مغفول در برنامه ریزی درسی هدف اجرای طرح بوم است

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، رضوان حکیم زاده در نشست سه روزه دوره آموزشی تامین مدرس کشوری برنامه ویژه مدرسه (بوم) که در مرکز آموزشی پیامبر اعظم(ص)در حال برگزاری است گفت: برنامه ویژه مدرسه یک برنامه براساس ویژگی خاص هر مدرسه است و در این طرح برنامه ریزی درسی در مدرسه الف با برنامه درسی مدرسه ب بای متفاوت باشد.

او در این بخش سخنرانی فعالیتی کارگاهی را در خصوص آنچه که در زمان دانش‌آموزی تمایل داشتید مدارس اجرا کنند و اجرا نشد و همچنین اکنون که در در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت دارید و دوست دارید که در کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان آموزش داده شود ارائه کرد و حاضران این فعالیت را انجام دادند.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برنامه درسی باید نظر ذینفعان خودش را تامین کند گفت: ماموریت در اجرای این طرح بوم این است که قسمت‌های مغفول مانده از دید سازمان پژوهش در برنامه ریزی درسی پیدا شود.

حکیم زاده ادامه داد: طرح بوم یک برنامه ساختنی، شکل دادنی و کشف کردنی است. در این طرح برنامه درسی زائد شناسایی می‌شود؛ برنامه‌ای که با نظر ذینفعان آماده شده و نشان می‌دهد چه چیزهایی باید در برنامه ریزی درسی اعمال شود. برنامه ویژه مدرسه یکی از بهترین راه های کسب اطلاعات در مورد نظرات ذینفعان است.

او توجه ویژه کرامت ذاتی کودکان و نوجوانان، اجتناب از مقایسه کودکان، پرهیز از ارائه برنامه‌هایی با ماهیت رقابتی و مسابقه‌ای را از جنبه‌های مثبت اجرای طرح بوم دانست و گفت: با یک نظام برنامه ریزی صحیح باید نظام آپارتاید و تعیین شاگرد اول و دوم و سوم را از بین برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار