الزامات اجرای طرح بوم از زبان دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش

نویدادهم: ما مدارس را بمباران برنامه‌ای کرده‌ایم و باید این مورد را از مدارس کم کنیم

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بازنگری در محتوای برنامه درسی را مهم دانست و الزامات اجرای طرح بوم (تامین مدرس کشوری برنامه ویژه مدرسه) را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۴۹۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
الزامات اجرای طرح بوم از زبان دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مهدی نوید ادهم در نشست سه روزه دوره آموزشی تامین مدرس کشوری برنامه ویژه مدرسه (بوم) که از امروز در مرکز آموزشی پیامبر اعظم(ص) آغاز شده است، گفت: «طرح بوم مبتنی بر اسناد بالادستی و اسناد تحولی است و با اجرای دقیق اسناد بالادستی، تحولی بنیادین در تعلیم و تربیت رخ می‌دهد.»

او ادامه داد: «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اصلی‌ترین الزام برای اجرای طرح بوم است. تمرین برنامه‌ریزی درسی در سطح مدرسه و کاهش تمرکز از دیگر دلایل اجرای این طرح است.»

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: «آشنایی با اصول و مبانی سند تحول و وفاداری و پایبندی به آن، توانمندسازی نیروی انسانی دخیل در مجموعه، التزام به فرهنگ ایرانی اسلامی از دیگر استلزامات اجرای مطلوب طرح بوم است.»

نویدادهم به کارهایی که در حوزه ستادی درباره اجرای طرح بوم می‌تواند انجام شود اشاره کرد و گفت: «بازنگری جدول برنامه درسی، رصد و اجرای پروژه‌های پژوهشی و به میدان آمدن همه بخش‌ها اصلی‌ترین این کارهاست اما نباید فراموش کنیم که ما مدارس را بمباران برنامه‌ای کرده‌ایم و باید این مورد را از مدارس کم کنیم.»

او بازنگری در محتوای برنامه درسی را مهم دانست و افزود: «فراهم آوردن زمینه تربیت‌پذیری مبتنی بر اقتضائات فرهنگ ایرانی و اسلامی، تربیت تمام ساحتی، تاکید و رویکرد فطرت‌گرایی توحیدی و همچنین رویکرد مهارت‌آموزی و البته هویت مولفه‌های مهمی هستند که در سند تحول به آنها تاکید شده است و ما باید در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌ها رعایت کنیم و به آن وفادار باشیم.»

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش هویت محلی، هویت اسلامی، هویت ایرانی و جهانی‌شدن در عصر حاضر را چهار مولفه‌ای دانست که هویت ایرانی متاثر از آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار