دانش آموزان کاشان 11 رتبه برتر مرحله کشوری جشنواره فرهنگی، هنری را کسب کردند

کاشان (پانا) - کارشناس مسوول فرهنگی و هنری مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: دانش آموزان مدارس دخترانه این شهرستان موفق شدند که در سی و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور 11 رتبه برتر را به دست آوردند

کد مطلب: ۹۴۹۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان کاشان 11 رتبه  برتر مرحله کشوری جشنواره فرهنگی، هنری را کسب کردند

سید محسن سکوت نوش‌آبادی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: سی و هفتمین دوره جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور با حضور دو هزار دانش‌آموز هنرمند در دو بخش پسران و دختران از سراسر کشور در بیش از 60 رشته و گرایش در سال تحصیلی برگزار شد .

وی افزود: در این دوره از مسابقات محیا فلاح، در رشته طراحی با ذغال، طوبی مختاری در رشته طراحی آب مرکب، شکیبا معماری در رشته طراحی قلم فلزی، وجیهه شهابی در رشته طراحی با مداد و الهه حسن پور و مطهره صادقی راد در رشته نشریه الکترونیکی موفق به کسب رتبه اول شدند.

به گفته وی، همچنین فاطمه بنایی در رشته نقاشی مداد رنگ، فاطمه حسن زاده در رشته فیلم کوتاه مستند داستانی،رتبه اول، زینب استادیان در رشته طراحی پوستر رتبه دوم، مینو موتمن در رشته طراحی آرم، رتبه سوم کشوری و زینب شاه بالا برگزیده کشوری در رشته پویانمایی شدند.

وی تاکید کرد: در آموزش و پرورش مدرن، هدف انتقال دانش نیست بلکه ایجاد شرایط برای یادگیری و کشف استعداد دانش آموزان و تمرین و تثبیت یکی از ماموریت های نظام اموزشی به ویژه در دوره کودکی و نوجوانی است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری در مدارس، فرصتی برای رشد همه جانبه دانش آموزان برای حضور فعال در جامعه است و فراگرفتن علوم محدود به آموزش و نشستن بر روی نیمکت مدرسه و گوش دادن به سخنان معلم نیست.

کارشناس مسوول فرهنگی و هنری مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: شرکت در جشنواره فرهنگی و هنری به گونه ای برنامه ریزی شده تا ذهن دانش آموزان برانگیخته شده و او را به سوال و کنجکاوی کشانده تا منجر به نو آوری و خلاقیت شود .

سکوت افزود: جشنواره سی و هفتم، با حضور 30 هزار دانش آموز در مدرسه های این شهرستان آغاز شد و سه هزار نفر به عنوان برگزیده مدرسه به مرحله شهرستان راه یافتند و 250 نفر از برگزیدگان این مرحله نیز در مسابقات استان اصفهان حضور یافتند که 14 نفر از دانش آموزان در مرحله کشوری صاحب رتبه برتر در بخش پسران و دختران شدند.

به گزارش پانا، سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور در رشته‌های هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای دستی و تجسمی، آفرینش‌های ادبی، رسانه و فضای مجازی با حضور یک هزار و 16 دانش آموز دختر از 28 تا 31 مرداد در تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار