پای درد دل‌های یک جوان ایده‌پرداز قزوینی

تهران (پانا) - دبیر کانون نخبگان دانشگاه پیام نور قزوین که دل پری از عرصه فعالیت استارت‌آپ‌ها در سطح استان قزوین دارد، گفت: با اینکه قزوین در همسایگی استان‌های البرز و تهران قرار دارد، واکنشی پر اصطکاک نسبت به تکنولوژی‌های جدید در حوزه تجارت و خدمات از خود نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۹۴۹۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
پای درد دل‌های یک جوان ایده‌پرداز قزوینی

به گزارش ایسنا، میلاد محمدی دانشجوی کارشناسی دانشگاه پیام نور مرکز قزوین و دبیر کانون نخبگان این دانشگاه به بیان برخی مشکلات موجود بر سر راه جوانان و کسب‌و کارهای نوآورانه پرداخت.

تلاش برای شناسایی نخبگان

محمدی با بیان اینکه یکی از معضلات کشور عدم اعتماد به جوانان نخبه و متعهد و متخصص در قبول مسئولیت‌های مختلف است، گفت: متأسفانه بیش از ۵۰ درصد جوانان نخبه ما شناخته شده نیستند و حتی بسیاری از آن‌ها اطلاعی از بنیاد ملی نخبگان و شرایط و امکانات موجود در آن نداشتند و همین موجب عدم حضور بالقوه حلقه واسطه بین نخبگان و نهادهای مرتبط می‌شود.

او با بیان اینکه شاید یکی از دلایل آن به خاطر گوشه‌گیری‌ها و ویژگی‌های شخصیتی اکثر نخبگان جامعه باشد، بیان کرد: برای حل این مشکل به‌صورت پایلوت در دانشگاه پیام نور به کمک واحد فرهنگی این دانشگاه در قزوین تلاش کردیم با حضور و اطلاع‌رسانی به‌صورت مستقیم و فردبه‌فرد و حتی حضور در کلاس‌های پرجمعیت این موضوع را مطرح کنیم که طی آن در عرض یک ترم بیش از ۱۵ نخبه در حوزه‌های مختلف شناسایی شد.

محمدی خاطرنشان کرد: برای این کار فقط لازم است افراد مستعدی که از نظر روانشناسی با روحیات افراد نخبه آشنا هستند را وارد این عرصه کرد تا برای شناسایی و جذب این نخبگان اقدام کنند.

او با انتقاد از عدم توجه به فعالان اقتصادی نخبه زیر ۲۵ سال عنوان کرد: متأسفانه مسئولان ما فراموش کرده‌اند که هوش اقتصادی باید در نوجوانان و جوانان کشف شود و با تقویت آن زمینه ارتقاء آن به‌مراتب بالا فراهم شود.

هوش اقتصادی نوجوانان و جوانان را دست کم نگیریم

دبیر کانون نخبگان دانشگاه پیام نور قزوین اضافه کرد: با وجود آنکه در شرایط بحران اقتصادی قرار داریم اما توجه اندکی هم که به بخش نخبگان می‌شود بیشتر رویکرد علمی دارد در صورتی که واقعاً در حوزه اقتصادی می‌توانیم نوجوانان و جوانان با هوش مالی و اقتصادی ویژه را برای آینده تربیت کنیم.

این ایده پرداز با اینکه قزوین در همسایگی استان‌های البرز و تهران قرار دارد گفت: با این وجود واکنشی پر اصطکاک نسبت به تکنولوژی‌های جدید در حوزه تجارت و خدمات از خود نشان می‌دهد و تغییر این روند کاری بسیار سخت اما شدنی است.

سنگ‌اندازی پیش پای نخبگان ممنوع

محمدی تأکید کرد: با این حال برخی از ارگان‌ها چون مرکز دیجیتال استان قزوین و سازمان میراث فرهنگی در مسیر این تحقیق‌ها کمک‌حال ما بودند اما در مقابل برخی شروع به سنگ‌اندازی کردند و در برخی مراحل نیز مسیر حرکت را به روی ما بستند!

او همچنین تصریح کرد: پیشرفت تکنولوژی امری است که هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند از آن پیروی نکند و استان قزوین نیز از این قاعده مستثنی نیست و دانشگاه‌های استان نقش بسزایی در جا انداختن نقش و جایگاه خدمات الکترونیک و تجارت الکترونیک بر دوش دارند.

این ایده‌پرداز حوزه کسب‌وکارهای خرد و نیمه کلان در پایان خطاب به دیگر جوانان هم سن و سال خود گفت: هدف‌گذاری، تلاش، تلاش و دوباره تلاش باید سرلوحه فعالیت همه به‌ویژه جوانان قرار بگیرد؛ این راهکار هر چند شاید کمی شعاری به نظر بیاید اما راهی است که خودم نیز آن را در پیش‌گرفته‌ام و توفیقاتی را نیز به‌واسطه آن به دست آورده‌ام.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار