آیت الله عابدینی؛

مساجد کانون عدالت‌خواهی و مبارزه با مفسدان قرار گیرد

قزوین (پانا)-نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین گفت: مساجد کانون عدالت‌خواهی و مبارزه با مفسدان قرار گیرد/ کارکردهای گسترده مساجد احیا شوند

کد مطلب: ۹۴۸۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مساجد کانون عدالت‌خواهی و مبارزه با مفسدان قرار گیرد

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسمی که به مناسبت روز جهانی مسجد در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با بیان اینکه مساجد کانون و مرکز همه فعالیت‌های ایمانی بوده است، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) همه اقدامات خود را از مسجد انجام دادند و این موضوع اهمیت مساجد را به ما نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: مساجد باید کانون عدالت‌خواهی، حمایت از مستضعفان و حقایق قرآنی باشند و اینها کارکرد حقیقی مساجد از گذشته بوده‌اند و اگر با این رویکرد به مساجد نگاه کنیم، برکات بسیاری به همراه خواهد داشت.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه مساجد محور انقلاب اسلامی بودند، بیان کرد: اهداف انقلاب اسلامی در مساجد شکل گرفت و پیش رفت و امروز نیز باید مساجد را مشکل‌گشای همه مشکلات بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امروز از همه ظرفیت‌های مساجد استفاده نمی‌شود، یادآور شد: در گذشته مساجد محور توزیع کالاهای اساسی، محلی برای درمان بیماران، تدریس معلمان و سایر خدمات به مردم بود و امروز نیز باید کارکردهای گسترده مساجد احیا شوند.

وی با بیان اینکه قرآن به صراحت گفته که مساجد به خداوند تعلق دارد، عنوان کرد: نباید بجز نگاه خدایی در مساجد، نگاه دیگری داشته باشیم و بدانیم هر نگاهی بجز برافراشته کردن پرچم دین و اقامه نماز، به شکست می‌انجامد.

آیت‌الله عابدینی بر ساخت مساجد با پول پاک تأکید کرد و گفت: مساجد باید با پول پاک احداث و اداره شوند و اگر با پول ناپاک ساخته شوند اثرگذاری خود را از دست می‌دهند. خدای متعال نیز می‌فرماید مساجد را کسانی می‌توانند آباد کنند که به قیامت و روز رستاخیز ایمان داشته باشند.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه مساجد باید در رسالت‌های انقلابی که برخاسته از آرمان‌های دینی است بدرخشند، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از رسالت‌های انقلابی است که مساجد باید در اجرای آن سرآمد باشند و این اهداف با هدایت ائمه جماعت محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نباید در حوزه عفاف و حجاب خلاصه شود، تصریح کرد: مساجد باید کانون عدالت‌خواهی و مبارزه با مفسدان قرار گیرند و مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های امر به معروفی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار