افتتاح 15 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در فارس به مناسبت هفته دولت

شیراز(پانا) _مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از افتتاح 15 پروژه بزرگ منابع طبیعی وآبخیزداری در سرتاسر استان در هفته دولت خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۸۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 15 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در فارس به مناسبت هفته دولت

شهرام منتصری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و بزگداشت هفته دولت از اجرای طرح های آبخیزداری در سطح 137 هزار هکتار از اراضی ملی استان خبر داد و گفت: این پروژه ها در حوزه های آبخیز 11 شهرستان به انجام رسیده و آماده افتتاح است. وی اعتبار لازم برای اجرای این پروژه ها را بالغ بر 150 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:این میزان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی تامین و هزینه شده است .

منتصری در ادامه به تشریح جزئیات این پروژه ها پرداخت و افزود: طرح های آبخیزداری پارسل M12-2a)) شهرستان اقلید، حوزه آبخیز در بوانات،آبخیزداری بجدانه شهرستان بوانات،تنگ بانو و آبگرم شهرستان جهرم، حوزه تنگ قلی خرمبید،خسویه داراب، حوزه آبخیزداری بن دشت زرین دشت، حوزه های آبخیز زکیان و بابا کوهک، جورک، کرخه و کارون شهرستان سپیدان، حوزه شیب جدول شیراز،موردک کازرون،گچ نقاشی شیراز و حوزه آبخیزداری فاز یک منطقه خسرو شیرین شهرستان آباده از جمله این پروژه هااست.

منتصری با اشاره به حجم عملیات و نوع پروژه‌های مذکور تصریح کرد: ازاین تعداد پروژه 13 مورد سازه های سنگی ملاتی و دو پروژه دیگر نیز از نوع بند خاکی است.

وی با اشاره به برکات این طرح ها برای مردم و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها بطور مستقیم و غیر مستقیم زمینه اشتغال سه هزار و 900 نفر فراهم خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی فارس اجرای این پروژه ها را از مهم ترین فعالیتهای انجام گرفته توسط منابع طبیعی فارس در چند ماه گذشته عنوان کرد و افزود : این پروژه ها در هفته دولت و با حضور مسئولان و مقامات ارشد استان افتتاح خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار