مددی: سند تحول بنیادین قانون اساسی آموزش و پرورش است

باید زمینه‌های لازم برای مشارکت دانش‌آموزان در فرایند تربیت فراهم شود

قزوین (پانا) - رضا مددی مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد برای حرکت تمام آموزش و پرورش بر مدار تربیت باید به گفتمان‌سازی تربیت براساس سند تحول بنیادین پرداخت و تمام دغدغه های آموزش و پرورش تربیت شود.

کد مطلب: ۹۴۸۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مددی: سند تحول بنیادین قانون اساسی آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت : ما در آموزش و پرورش سند۲۰۳۰ را نه تنها قبول نداریم بلکه اجازه اجرایی شدن چنین سندی را نمی‌دهیم.

رضا مددی در گردهمایی روسا و مدیران آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: راه پیشرفت و توسعه کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد و خط مقدم آموزش و پرورش نیز مدرسه است.

وی افزود: دانش، عامل اساسی پیشرفت کشور است و سند تحول بنیادین در صورت اجرا عامل پیشرفت آموزش و پرورش است.

مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان بر همکاری و همراهی همکاران استان‌ها به‌ویژه دبیرخانه شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول و کارگروه‌های شش‌گانه سند تحول استان‌ها در تدوین برنامه مناطق تاکید کرد و افزود: سند تحول بنیادین یک شاخص عالی برای راستی‌آزمایی حرکت ما در مسیر تعلیم ‌و تربیت صحیح است و اجرای دقیق برنامه ابلاغی سال 1398 می‌تواند گامی مؤثری در سیر نیل به اهداف تعریف‌ شده باشد.

مددی ادامه داد : دانش‌آموزان در تربیت خود مسئولیت و نقش‌آفرین هستند لذا باید زمینه‌های لازم برای مشارکت در فرایند تربیت برای آنان فراهم شود.

مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین با بیان اینکه برای اداره آموزش و پرورش به نسحه واحدی نیاز داریم که این نسخه همان، سند تحول بنیادین است، گفت: در قانون ششم توسعه کشور هیچ برنامه مغایری نباید با سند تحول بنیادین اجرایی شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مدرسه در منطقه باید با یک روح واحد مواجه باشد نه یک سری واحدهای پراکنده تصریح کرد:هماهنگی در اجرای برنامه ها، تجمیع بر اساس دوره های تحصیلی، رعایت منطق زمانی و اصل تلفیق از جمله فرایندهایی است که در سند تحول بنیادین به آن توجه ویژه شده است.

مددی درباره اینکه سند تحول بنیادین باید کف مدارس برود گفت: «بر اساس این موضوع مدیر مدرسه باید اندیشه‌ها و سیاست‌گذاری‌های مدرسه خود را طبق ادبیات سند و برنامه‌های خود را از مجموعه مخزن سند در سال 98 انتخاب کند.

وی مدرسه‌محوری را به عنوان اساسی ترین رکن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: مدرسه خوب مدرسه‌ای است که دانش‌آموزان در آنجا شجاع، مسئولیت‌پذیر به بار بیایند و آزادی فکر و بیان داشته باشند.

مددی با بیان این که سند تحول بنیادین نقشه راه است و از اعمال سلیقه‌ای جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: سند تحول بنیادین قانون اساسی آموزش و پرورش و نسخه‌ای برای تعلیم و تربیت اسلامی است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار