آذری‌نژاد: کتاب درسی تفکرمحور شده است اما همه معلمان ما اینگونه نیستند

تهران (پانا) - فعال فرهنگی مناطق روستایی با انتقاد از بی‌توجهی به پایه ابتدایی در روستاهای کشور تاکید کرد حاکمیت باید به آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی برای روستاییان توجه ویژه داشته باشد، به معلمان بها بدهد و معیشتشان را تامین کند.

کد مطلب: ۹۴۸۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آذری‌نژاد: کتاب درسی  تفکرمحور شده است اما همه معلمان ما اینگونه نیستند

حجت‌الاسلام اسماعیل آذری‌نژاد در برنامه پرسشگر که شب گذشته از شبکه آموزش پخش شد، گفت: «به روستاهایی در مناطق محروم می‌روم و واقعیت این است که عدالت‌آموزشی به معنای واقعی کلمه در آنجا وجود ندارد. مدرسه‌هایی وجود دارند که معلمش سربازمعلم است یا از نهضت سوادآموزی آمده یا دوره کافی ندیده و آموزش ضمن خدمت خوب نرفته است.»

او افزود: «امروز به روستایی رفتم که بچه‌های کلاس چهارم و پنجمش سواد خواندن و عبارت‌خوانی نداشتند. چون معلم آموزش کافی ندیده است تا عبارت‌خوانی یاد بدهد چه برسد به پرورش فکر و خلاقیت. بخشی از معلمان مناطق محروم توانایی لازم را ندارند.»

آذری‌نژاد ادامه داد: «کتاب درسی، تفکرمحور شده است اما همه معلمان ما اینگونه نیستند. ریشه این مشکلات این است که در حاکمیت ما آموزش و پرورش حرف اول را نمی‌زند و مهمترین وزارتخانه‌اش آموزش و پرورش نیست و بهایی به آن نمی‌دهد و سربازمعلم را به کلاس ابتدایی می‌فرستند. یک سربازمعلم چقدر توانایی دارند که درس ریاضی پایه ششم تدریس کند؟ هرکسی می‌تواند در این سیستم برود و معلم بشود بدون آنکه توانایی لازم را داشته باشد.»

او با تاکید بر توجه ویژه به دانش‌آموزان ابتدایی گفت: «در ساخت مدارس به دبیرستان امکانات می‌دهند اما به مدارس ابتدایی خیر.»

این فعال فرهنگی مناطق روستایی افزود: «حاکمیت باید به آموزش و پرورش مقطع ابتدایی برای روستاییان توجه ویژه داشته باشد و به معلمان بها بدهد و معیشتشان را تامین کند. چرا معلمی باید احساس کند وقتی معلم ابتدایی شد دیگر نظارتی روی او نیست؟ وقتی دانش‌آموزی توان حداقل‌خوانی را ندارد آموزش و پرورش نباید روی معلم او نظارت داشته باشد؟»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار