امام جمعه موقت همدان:

نباید قبح گناه از بین برود

همدان(پانا) - امام جمعه موقت همدان با تأکید بر این که تقوا انسان را از اسارت دور می کند، تقوا را یک اتوبان و شاهراه سعادت دنیوی و اخروی برای انسان های با تقوا دانست.

کد مطلب: ۹۴۸۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
نباید قبح گناه از بین برود

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: کسی که تقوا داشته باشد گمراه نمی شود و در بن بست گرفتار نخواهد شد.
او با بیان این که روز نزول سوره انسان را روز خانواده نامگذاری کرده اند، گفت: خانواده نمونه و باتقوا، خانواده ای است که در آن مرد پیرو حضرت علی (ع)، زن رهرو حضرت فاطمه (س)، فرزندان مرید امام حسن و امام حسین (ع) و دخترها زینبی باشند.
حجت الاسلام فاضلیان با بیان این که یک خانواده نمونه دور هم جمع شده و حال و احوال یکدیگر را جویا می شوند، توجه به سبک زندگی اسلامی در خانواده را مهم دانست و گفت: صله رحم واجب و قطع آن گناه کبیره است، گاهی دیده می شود که خواهر با خواهر یا برادر با برادر قهر است که این امر پسندیده نیست.
امام جمعه موقت همدان با اشاره به این که یکم شهریور، روز پزشک و به نام بوعلی سینا ثبت شده است، گفت: قبل از پیروزی انقلاب پزشکان ایرانی نداشتیم و بیشتر پزشکان هندی و پاکستانی بودند اما امروز از کشورهای همسایه برای پیگیری مسایل پزشکی به استان های مختلف کشور ایران مراجعه می کنند.
او ادامه داد: بوعلی سینا یک شخصیت افتخارآفرین برای همدان است به شرطی که پیاده راه و آرامگاه بوعلی نیز مظهر قانون بوعلی بوده و شاهد بدحجابی و بی حجابی در آن نباشیم چراکه این مورد در شأن همدان که دارالمؤمنین لقب گرفته، نیست.
او با بیان این که کتاب قانون بوعلی سینا در علم طب شهره دارد، گفت: برخی از کتب بوعلی سینا در دانشگاه های کشور امریکا تدریس می شود.
امام جمعه موقت همدان با اشاره به این که از گوشه و کنار دنیا به دیدن بوعلی سینا و زیارت آرامگاه او می آیند، گفت: مردم باید با منطق بوعلی آشنا شوند.
با توجه به سالروز شهادت علی رجایی و محمدجواد باهنر و آغاز هفته دولت از دوم شهریورماه، حجت الاسلام فاضلیان این هفته را به دولتمردانی که خالصانه زحمت می کشند، تبریک گفت.
او رجایی را فردی ساده زیست معرفی کرد و اظهار داشت: زندگی شهیدان رجایی و باهنر باید درسی برای دولتمردان و رؤسای جمهور باشد.
امام جمعه موقت همدان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دولتمردان گفت: در این نشست مطرح شد که عده ای فکر می کنند ما به بن بست رسیده ایم که این تفکر، تفکر غلطی است چراکه راه بن بست نیست هموار و درست است و باید آن را طی کرد.
حجت الاسلام فاضلیان اظهار داشت: در فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان شد دشمنان نظام اسلامی صراحتاً اعلام کرده اند که غلبه با جنگ نظامی و تخریب اقتصادی امکان ندارد و باید با نفوذ فرهنگی و تأثیر بر ذهن و مغزها و تحریک افکار و هوی و هوس به جنگ برخاست و ما در این جنگ نباید به دشمن میدان دهیم.
او با بیان این که دشمن در این زمینه با اعتقاد و دیانت مردم سر جنگ دارد، گفت: نباید اجازه دهیم قبح گناه و معصیت در جامعه ریخته شود.
حجت الاسلام فاضلیان با اشاره به مسئله کشمیر، هدف دشمن را متفرق کردن مسلمانان دانست و گفت: دشمن می خواهد مقاومت را در هر کجا تحت شعاع قرار دهد اما موفق نخواهد شد.
همچنین در آیین نماز عبادی سیاسی جمعه به مناسبت روز پزشک از حسین اعماد ممتاز مدافع حرم و فوق تخصص کلیه اطفال، عباداله فدایی اطهر مدافع حرم و مدیر بیمارستان آتیه و رضا صفی آرین جراح و فوق تخصص قلب و خیر سلامت تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار