حضور بیش از یکصد تجار خارجی در نمایشگاه فرش دستباف تهران

تهران (پانا) - تهران از یک شنبه میزبان صدها شرکت و کارگاه تولیدی، بافندگی و خدماتی فرش دستباف است. بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که از هر لحاظ( از نظر کمیت، کیفیت و تولید) بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان محسوب می شود، فردا گشایش می یابد و بافندگان زیباترین تولیدات خود را به نمایشگاه می گذارند.

کد مطلب: ۹۴۸۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
حضور بیش از یکصد تجار خارجی در نمایشگاه فرش دستباف تهران

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت سهامی فرش ایران؛ مراسم افتتاح این نمایشگاه صبح یکشنبه 3شهریور با حضور مقامات بلندپایه کشور و همچنین فعالان صنعت فرش کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

در بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل ملاحظه ای نسبت به دوره های قبل دارد، بیش از 740 شرکت تولیدی و صادراتی هنر- صنعت فرش دستباف کشور حضور و مشارکت دارند و گنجینه‌ای از قالی های دستباف، مهم‌ترین کالای فاخر ایرانی و آثار کم نظیر بافندگان و هنرمندان ایرانی را به نمایش می گذارند.

امسال و همزمان با برگزاری این نمایشگاه و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته بیش از یکصد تجار جهانی فرش از کشورهای اروپایی،آمریکایی و آسیایی در نمایشگاه حضور می یابند و با شرکت ها و کارگاه های تولیدی فرش کشورمان دیدار می کنند و برای خرید فرش مذاکره خواهند داشت.

مجید محمد پناه مدیرعامل شرکت فرش ایران و مجری بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف گفت: در این نمایشگاه انواع فرش های دستباف مناطق مختلف ایران در اندازه ها و رنگ های مختلف، قالی و قالیچه، گلیم، جاجیم و تابلو فرش های مختلف عرضه شده و فضایی بسیار متنوع و رنگارنگی را در معرض دید مخاطبان قرار داده است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.وی با بیان اینکه بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف با تمرکز بر موضوع های تخصصی و صادراتی و همچنین فروش داخلی برپا شده است،گفت:این نمایشگاه در فضایی حدود 50 هزار متر مربع و در 13 سالن نمایشگاهی برگزار می شود و در آن بهترین فرش های عتیقه و معاصر کشورمان در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد. محمدپناه اضافه کرد: افزایش صادرات در کنار فروش داخلی، معرفی ظرفیت های این بخش اقتصادی، برنامه ریزی برای حل مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت ، ایجاد بستر های مناسب برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی ، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست اندرکاران با محصولات، نوآوریها و ظرفیت های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید و ایجاد ارتباط مستقیم و رو در رو میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ، مهمترین اهداف برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف است.

وی افزود: نمایشگاه بیست و هشتم با محوریت مرکز ملی فرش ایران و با حضور و مشارکت اتحادیه های مختلف این صنعت شامل اتحادیه تولید کنندگان، صادرکنندگان و فروشندگان و همچنین مراکز علمی و دانشگاهی و متخصصان و طراحان و دیگر تشکل های صنفی این حوزه، برگزار می شود.

برگزاری چندین کارگاه علمی و آموزشی،رونمائی از برترین فرش های سال کشور، بافت زنده فرش و غرفه ویژه نقاشی کودکان؛ برخی از برنامه های جانبی بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران است.

بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از یک شنبه تا 9 شهریور هر روز از ساعت 10 تا 19 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار