در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا؛

همتی: هدف آمریکا از تحریم ایران محقق نشد

تهران (پانا) - رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به شکست دولت آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران با بیان این که ایران کشور بسته ای نیست گفت: ایران این قدرت را دارد که نیازهایش را از هر کجای دنیا که بخواهد تامین کند.

کد مطلب: ۹۴۸۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
همتی: هدف آمریکا از تحریم ایران محقق نشد

به گزارش بانک مرکزی، همتی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا توضیحاتی را درباره آخرین تحولات اقتصادی کشور ارائه کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به شکست دولت آمریکا برای توقف صادرات نفت ایران گفت: امروز نقل قولی از ترامپ دیدم که گفته بود صادرات نفت ایران از حدی که فکر می کردم پایین تر است در حالی که قبلا گفته بود صادرات نفت ایران را به صفر کاهش می دهیم.

وی افزود: اگر صادرات نفت ایران از حدی که ترامپ فکر می کرد پایین تر است پس باید صادرات نفت ایران منفی شده باشد و این مسئله نشان می دهد که صادرات نفت ایران صفر نشده بلکه در حال افزایش آن هستیم و از راه های غیرمتعارف کار خودمان را پیش می بریم.

همتی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که ایران چگونه می تواند کالاهای مورد نیاز خود را که تحت تحریم ها قرار دارد تامین کند گفت: ایران کشور بسته ای نیست و بر اساس آمار صندوق بین المللی پول هجدهمین اقتصاد دنیاست. ایران این قدرت را دارد که نیازهایش را از هر کجا که بخواهد تامین کند.

مشروح مصاحبه همتی با ان بی سی را در فیلم زیر مشاهده کنید:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار