واکنش امام جمعه اصفهان به سخنان اخیر پناهیان درمورد زنان

تهران (پانا) - محمدتقی‌ رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان، گفت: دشمنان ما از حجاب زنان ایران رنج می‌برند و چون از زنان محجبه ما ضربه خورده‌اند، می‌خواهند دختران و زنان ما را بی‌بندوبار کنند.

کد مطلب: ۹۴۸۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
واکنش امام جمعه اصفهان به سخنان اخیر پناهیان درمورد زنان

اعتمادآنلاین نوشت: امام‌جمعه موقت اصفهان درباره اظهارنظر حجت‌الاسلام پناهیان که گفته بود «زبان گزنده، زنان را به جهنم می‌برد و حتی از بی‌حجابی بدتر است»، گفت: من بنای جواب دادن به حرف‌های آقای پناهیان را ندارم، اما این را می‌گویم که حجاب حکمی جداگانه است و زبان را هم باید نگهداری کرد که اینها توصیه‌هایی است که هم برای زنان و هم برای مردان لازم‌الاجراست؛ یعنی انسان باید به همه تکالیفش عمل کند، مثلاً باید بدانیم غیبت بدتر از زنا است.

در نظام جمهوری‌اسلامی برای شأن زنان ارزش زیادی قائل می‌شوند

محمدتقی‌ رهبر همچنین گفت: البته گناه‌هایی هستند که مردان مرتکب می‌شوند و زنان نمی‌توانند و بالعکس. در کل هر کسی که عمل ناصالح انجام دهد،‌ جزایش را خواهد کشید. درباره فرمان بردن مردان از زنان اگر زنی همسر خود را به کارهای خلاف کند، مرد مرطود می‌شود و اگر خواسته شرعی و عقلی باشد، اطاعت از زن خیلی هم خوب است.

این چهره حوزوی با اشاره به مطالبات زنان ادامه داد: خوشبختانه در نظام جمهوری‌ اسلامی برای شأن زنان ارزش زیادی قائل می‌شوند؛ مثلاً در اشتغال‌زایی ما نمی‌بینیم زنی در خیابان به جاروکشی مشغول باشد، چون از نظر عرفی صحیح نیست. در خیلی جاها زنان حتی نسبت به مردان کارهای مهم‌تری انجام می‌دهند.

دشمنان از زنان محجبه ما ضربه خورده‌اند

وی گفت: درباره حجاب هم اساساً این قانون قرآن است که اتفاقاً برای محافظت از زنان عزیز توصیه شده است. چند روز پیش در تلویزیون دیدم که در آمریکا زنان با خود اسلحه و کلت می‌برند تا بتوانند در مقابل مزاحمت جنسی و اخلاقی از خود مراقبت کنند و مشکلی برایشان پیش نیاید. همچنین باید گفت دشمنان ما از حجاب زنان ایران رنج می‌برند و چون از زنان محجبه ما ضربه خورده‌اند، می‌خواهند دختران و زنان را ما را بی‌بندوبار کنند.

محمدتقی‌ رهبر در پایان صحبت‌هایش گفت: من از برخی آقایان می‌خواهم وقتی درباره زنان صحبت می‌کنند مراقب باشند تا خدای ناکرده باعث رنجش‌ خاطر آنان نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار