از سوی کرملین؛

تایید برگزاری نشست روسیه، ایران و ترکیه

تهران (پانا) -کرملین برگزاری نشست روسیه، ایران و ترکیه در آنکارا را برای گفت وگو درباره سوریه تایید کرد. زمان دقیق این نشست اعلام نشده است.

کد مطلب: ۹۴۸۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تایید برگزاری نشست روسیه، ایران و ترکیه

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس روسیه، دمیتری پسکوف"، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که آیا سران روسیه، ایران و ترکیه در 16 سپتامبر(25 شهریور) برای گفت وگو درباره سوریه در آنکارا گرد هم می آیند، گفت، برگزاری این نشست در دست برنامه ریزی و تدارک است و تاریخ آن در وقت مقرر اعلام می شود.

سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه تاکنون چهار بار در شهرهای سوچی روسیه (آذر ۹۶)، آنکارا (فروردین ۹۷)، تهران (شهریور ۹۷) و سوچی (بهمن ۹۷) گفت ‌و گوهای مشترکی با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه داشتند.

از سوی دیگر، مقامات سیاسی سه کشور ایران، روسیه و ترکیه از حدود سه سال پیش مذاکراتی موسوم به نشست "آستانه" را برای حل و فصل کامل مسائل سوریه بدون مداخله خارجی در امور داخلی این کشور و با تاکید بر مشارکت طرف های سوری شامل دولت این کشور و گروه های معارض آن برگزار کردند.

سیزدهمین دور "نشست آستانه" درباره دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران ۹ ساله سوریه روزهای ۱۰ و ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۸ در قزاقستان برگزار شد و قرار است چهاردهمین دور آن مهرماه آینده (اکتبر ۲۰۱۹) برگزار شود.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز پنجشنبه از برگزاری نشست سه جانبه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در تاریخ 16 سپتامبر خبر داد و گفت، آنکارا تصمیم دارد درباره ادلب با سران ایران و روسیه گفت وگو کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار