در نشست با فرهنگیان شهرستان سبزوار

حسینی خبر داد: تشکیل میز تحقق سند تحول در ۷۶۰منطقه آموزش‌و‌پرورش از مهر 98

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد ۷۶۰ برنامه از سند تحول بنیادین استخراج شده است که در طول برنامه ششم و هفتم توسعه در نظام تعلیم و تربیت اجرایی می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۸۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
حسینی خبر داد: تشکیل میز تحقق سند تحول  در ۷۶۰منطقه آموزش‌و‌پرورش از مهر 98

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، سیدجواد حسینی روز گذشته در نشستی که با فرهنگیان شهرستان سبزوار در محل جوانسرای اسرار این شهر برگزار شد، از تشکیل میز تحقق سند تحول بنیادین در ۷۶۰ منطقه آموزش و پرورش کشور از ابتدای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: سند تحول بنیادین در شورای معاونان استان‌ها بومی شده و به مناطق ۷۶۰ گانه آموزش و پرورش رسیده است.

او ادامه داد: میز تحقق‌پذیری سند تحول بنیادین با حضور همه صاحب‌نظران آموزش و پرورش شامل نمایندگان مدیران، معلمان، انجمن اولیا و مرییان، دانش‌آموزان و بخش خصوصی دایر می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه افزود: ۷۶۰ برنامه از سند تحول بنیادین استخراج شده است که در طول برنامه ششم و هفتم توسعه در نظام تعلیم و تربیت اجرایی می‌شود و در این بین مهم‌ترین بعد سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت است که دانش‌آموزان در تمام عرصه‌ها به رشد و شکوفایی برسند.

بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش، پوشش تحصیلی ۶۰ درصدی را تکافو می‌کند در حالی که پوشش تحصیلی اکنون بیش از ۹۲ درصد است

او با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سند فرادستی است که برای رفع عوارض و چالش‌های گوناگون راهبرد ارائه داده است، گفت: تمرکز به این سند به طور عالمانه و دقیق رافع سه مشکل معلول‌نگرانه، موقتی‌اندیشی و عملکرد سلیقه‌ای است.

حسینی گفت: عملیاتی شدن و تحقق سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت نیاز به تقسیم کار ملی دارد که همکاری دولت، نهادهای اجرایی، آموزش و پرورش، رسانه‌ها و خانواده‌ها را می‌طلبد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: برای استانداردسازی کیفیت نظام آموزش و پرورش علاوه بر نگاه بودجه‌ای، قوانین خاص نیز تدوین می‌شود.

بودجه آموزش‌وپرورش جوابگوی پوشش تحصیلی ۶۰ درصدی است

او ادامه داد: سهم اعتبارات آموزش و پرورش از ۹ درصد بودجه در سال ۹۲ اکنون به بیش از ۱۳ درصد ارتقا یافته اما بیش از ۹۸ درصد این اعتبار برای هزینه‌های جاری و حقوق کارکنان است و سهم ناچیزی نیز برای کیفیت‌بخشی هزینه می‌شود. بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش، پوشش تحصیلی ۶۰ درصدی را تکافو می‌کند در حالی که پوشش تحصیلی اکنون بیش از ۹۲ درصد است.

پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۷ هفته آینده پرداخت می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمرکز و بروکراسی پیچیده و چندلایه یکی از آفت‌های نظام آموزش و پرورش است که مانع خلاقیت و نوآوری شده است گفت: نظام آموزش و پرورش از مدیریت چند لایه رنج می‌برد و برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت نیاز به مدیریت تک لایه دارد.

او در پایان گفت: اول مهر 98 احکام رتبه‌بندی معلمان با رقم ۲۰ هزار میلیارد ریال به دست معلمان می‌رسد و قسط اول پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۷ نیز طی هفته آینده پرداخت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار