قاضى پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شوراى اسلامى در گفنگو با پانا:

وزیر آموزش و پرورش باید معاون اول رییس جمهور باشد

ارومیه(پانا)- قاضى پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شوراى اسلامى گفت: وزارت آموزش و پرورش مهمترین وزارتخانه دولت است و وزیر آموزش و پرورش باید معاون اول رییس جمهور باشد تا فعالیت همه وزارتخانه ها را در راستای برنامه هاى آموزش و پرورش هماهنگ کند.

کد مطلب: ۹۴۸۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش باید معاون اول رییس جمهور باشد

نادر قاضى پور در گفت و گو با خبرگزارى پانا ،آموزش و پرورش را زیرساخت نظام خواند و اظهار کرد: همه وزارتخانه ها و دستگاه هاى اجرایی باید در خدمت آموزش و پرورش باشند؛آموزش و پرورش سرمایه گزارى نظام براى آینده و به نوعى سیستم پیشگیرى از همه معضلات ممکن جامعه است که ثمرات توجه و عدم توجه به آن طی سال هاى آینده مشخص می شود.

او افزود: آموزش و پرورش اعتبارات کلانى دارد که باید از این اعتبارات در راستاى برقرارى عدالت آموزشى استفاده کند ، همچنین از ایجاد مدارس با عناوین خاص نیز پرهیز کند تا عدالت آموزشى به معناى واقعى در جامعه طنین انداز گردد.

قاضى پور به طرح هاى خاص مجلس در راستاى کمک به مدارس اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه مجلس مدارس با شرط رعایت الگوی مصرف از آب و برق و گاز رایگان بهره مند هستند تا مدیران مدارس دغدغه پرداخت این قبض ها را نداشته باشند.

او گفت: طبق بررسی هاى انجام شده مدارس آذربایجان غربى از نظر فیزیکی در شرایط خوبى قرار ندارند که باید تدابیر و برنامه ریزى ویژه ای برای حل این مهم اندیشیده شود که البته بحث هاى خوبى در این رابطه انجام شده که طی روزهاى آتى ثمره آن اطلاع رسانى خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شوراى اسلامى در رابطه با وضعیت وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: شخص وزیر باید تمام مراحل موجود در آموزش و پرورش از معلمى در مدرسه و درجه های کارشناسی و ریاست در منطقه تا مدیر کلی استان را طی کرده و با سیستم نظام تعلیم و تربیت آشنا باشد؛دولت نیز باید ساماندهى به این وزارتخانه را در اولویت امورات خود قرار داده و در اسرع وقت وزیر پیشنهادى را به مجلس معرفى نماید.

قاضى پور در پایان در پاسخ به نگاه مجلس وضعیت پرسنل آموزش و پرورش گفت: معلمین و پرسنل آموزش و پرورش باید خروجی هاى دانشگاه فرهنگیان باشند تا با انگیزه و مهارت لازم انجام وظیفه کنند؛ در رابطه با نیروهاى قراردادی نیز طبق نظر کمیسیون اجتماعى که طی روزهاى آتى در صحن اعلام خواهد شد، نیروهاى با سابقه ١٠ سال و بالاتر تبدیل وضعیت شده و نیروهاى با سابقه زیر ١٠ سال باید در آزمون داخلى وزارتخانه شرکت کرده و پذیرش شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار