دختر قایقران ارومیه‌ای قهرمان مسابقات انتخابی تیم‌ ملی شد

ارومیه(پانا)- دبیر هیات قایقرانی آذربایجان‌غربی گفت: «فاطمه مجلل» رویینگ سوار ارومیه‌ای بر سکوی قهرمانی مسابقات انتخابی تیم‌ ملی جوانان دختر برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا قرار گرفت.

کد مطلب: ۹۴۸۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دختر قایقران ارومیه‌ای قهرمان مسابقات انتخابی تیم‌ ملی شد

شهرام احمدی افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی رویینگ جوانان دختر به میزبانی سد شیرین‌دره بجنورد برگزار شد.

وی بیان کرد: در این مسابقات ۱۴ پاروزن از استان‌های تهران، کرمانشاه، اردبیل، همدان، خراسان شمالی، زنجان و آذربایجان‌غربی حضور داشتند.

وی اضافه کرد: پس از فاطمه مجلل، فروغ آقابالازده و سما حشم‌دار هر ۲ از تهران جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

دبیر هیات قایقرانی آذربایجان‌غربی گفت: نتایج این تست در کمیته فنی بررسی و نفرات برتر برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی تیم ملی آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز دیگر تیم ملی رویینگ و آب های آرام زیر ۱۵ سال به المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور اعزام می شوند، افزود: مربیگری تیم رویینگ بر عهده «رویا عباسی» از قهرمانان سابق تیم ملی است و هدایت تیم آب‌های آرام را «عاطفه راحمی» بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: مسابقات رویینگ المپیاد دختران و پسران نهم شهریور امسال به میزبانی استان خراسان‌شمالی و رقابت‌های آب‌های آرام نیز در یکی از ۲ استان اردبیل یا کردستان برگزار می‌شود.

احمدی افزود: سال گذشته در نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور که در رده سنی نوجوانان در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، «شیما تقی یار و مهشاد فاضلی‌ثانی» توانستند در رویینگ ۲ نفره تک پارو مدال طلا و مقام قهرمانی را از آن خود کنند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش پسران «سینا پاشایی» مدال نقره و «امیررضا رضازاده» مدال برنز رویینگ تک نفری المپیاد را به دست آوردند.

آذربایجان‌غربی و شهرستان نقده یکی از قطب‌های مهم قایقرانی در کشور است و محسن شادی از اهالی این شهرستان با کسب ۲ مدال طلا جوانان جهان در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ و ۲ مدال طلا در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ یکی از قهرمانان صاحب‌نام رویینگ ایران محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار