در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور

کاظمی: بهترین پیام‌ها را می‌توان با ابزار هنر به بهترین شکل ممکن به جامعه مخاطب منتقل کرد

تهران (پانا) _ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد بهترین پیام‌ها را می‌توان با ابزار هنر به بهترین شکل ممکن به جامعه مخاطب منتقل کرد.

کد مطلب: ۹۴۸۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: بهترین پیام‌ها را می‌توان با ابزار هنر به بهترین شکل ممکن به جامعه مخاطب منتقل کرد

علیرضا کاظمی در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: خدارا شاکرم که در روز ولادت امام موسی کاظم (ع) آیین اختتامیه این جشنواره را با حضور گل های سرسبد فرهنگ و هنر و ادب از سراسر کشور در کنار مسیولان برگزار می‌کنیم.

او دانش‌آموزان حاضر را سفیر فرهنگ و هنر و پیام‌آور اخلاق، ادب و آموزه‌های انسانی دانست که با خلاقیت‌های هنری خود معلمان جامعه ما محسوب می‌شوند.

کاظمی ادامه داد: شما دانش‌‌آموزان امروز مسئولیت سنگینی بردوش دارید لذا آینده کشور عزیزمان ایران در گرو تلاش‌های ارزنده شماست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: به دانش‌‌آموزان عرصه فرهنگ، هنر و ادب خوشامد می‌گویم آنچه هویت یک ملت را می‌سازد و آنچه به یک جامعه نشاط تزریق می‌کند نگاه‌های فرهنگی و فعالیت‌های فرهنگی است که هم در تولیدکنندگان و خلق کنندگان آثار فرهنگی هنری لذت و نشاط ایجاد می‌کند و در جامعه مخاطب.

او این جشنواره را بهترین ابزار برای انتقال آموزه‌های دینی، تربیتی در ساحت‌های مختلف تربیتی دانست و گفت: اگر نگاه تعلیم و تربیت تمام ساحتی داریم و می‌خواهیم تمام ساحت‌های تربیتی در وجود دانش‌‌آموزان نهادینه شود بهترین ابزار، ابزار هنر است لذا در رابطه بین ساحت‌های تربیتی معتقدم ساحت تربیت هنری و زیبایی شناسی به لحاظ نوع اثرگذاری، حاکم بر تمام ساحت‌های تربیتی است حتی ساحت تربیت دینی نمی‌تواند در وجود دانش‌آموزان نهادینه شود مگر به مدد ابزار هنر.

کاظمی گفت: بهترین پیام‌ها را می‌توان با ابزار هنر به بهترین شکل ممکن به جامعه مخاطب منتقل کرد. فعالیت‌های فرهنگی هنری منشا ایجاد نشاط، شادابی و انگیزه بالا در جامعه است لذا جمع دانش‌‌آموزان این جشنواره خود بانشاط‌تر از همه دانش‌‌آموزان هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت اموزش و پرورش گفت: برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بهترین مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است. امیدوارم برگزاری این جشنواره‌ها که کارکردهای مختلفی مانند شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تعیین مسیر شغلی دارد، بیش از پیش به مسیر خود ادامه دهد.

او ادامه داد: کانون‌های فرهنگی تربیتی و جشنواره فرهنگی هنری را مکمل فعالیت‌های حرفه‌ای دانش‌آموزان می‌دانیم که می‌تواند آینده شغلی دانش‌‌آموزان را تضمین و تعیین کند.

در این مراسم از زحمات زهرا مظفر، معاون سابق فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار