استقبال دانش آموزان پیشتاز از تیم های منتخب شرکت کننده در جشنواره خوارزمی

اصفهان (پانا) - دانش آموزان پیشتاز اصفهان با تقدیم شاخه گل از تیم های منتخب شرکت کننده در جشنواره خوارزمی استقبال کردند.

کد مطلب: ۹۴۸۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
استقبال دانش آموزان پیشتاز از تیم های منتخب شرکت کننده در جشنواره خوارزمی

صبح امروز دانش آموزان پیشتاز با حضور در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و ادای احترامات تشکیلاتی و انجام تشویق ها با گویش اصفهانی از دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره استقبال کردند.

پنجمین دوره جشنواره کشوری خوارزمی در استان اصفهان از امروز آغاز به کار می کند.

مسوول دبیرخانه کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی : این جشنواره به دنبال تحقق دادن به اهداف سند تحول بنیادین در تغییر آموزش ها از حافظه محوری به مهارت و پژوهش محوری است.

محمد رضا ناظم زاده زمینه‌سازی برای شناخت استعدادها، توانمندی‌ها، و علاقه های دانش‌آموزان را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی زمینه ساز انتخاب آگاهانه دانش آموز در بحث انتخاب رشته های تحصیلی و شغل است و برای همین به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان و مسوول دبیرخانه کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی بیان داشت: براساس بررسی های صورت گرفته برگزاری چهار ساله این جشنواره در کشور تاثیر بسیار زیادی در هدایت درست دانش آموزان به سمت مهارت و پژوهش داشته است.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره جشنواره کشوری خوارزمی در اصفهان تصریح کرد : این جشنواره به مدت سه روز از 31 مرداد تا دوم شهریور امسال با حضور 352 دانش آموزی که از مرحله استانی به مرحله کشوری راه یافته اند در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) برگزار می شود.

مسوول دبیرخانه کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی ادامه داد : در این جشنواره دانش آموزان مقطع متوسطه اول در ۶ محور شامل بازارچه کسب و کار، دست‌سازه، پژوهش، ادبیات، زبان انگلیسی و آزمایشگاه به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به حضور تیم های منتخب از تمامی استان های کشور در قالب دو گروه دختران و پسران در این جشنواره گفت: داوران حاضر در جشنواره به ارزیابی آخرین ایده‌ها و اندیشه‌های تیم‌های منتخب دانش‌آموزی می‌پردازد.

ناظم زاده اضافه کرد: در حاشیه این جشنواره گردهمایی معاونان آموزش متوسطه استان های سراسر کشور نیز برگزار می شود.

وی حضور دانش آموزان در کارگاه های آموزش بازارچه های کسب و کار که رویکرد جدید این دوره از جشنواره است را از دیگر برنامه های جانبی این رویداد مهم فرهنگی و علمی برشمرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در روز پایانی جشنواره همایش تجلیل از دانش آموزان راه یافته به مرحله کشوری با حضور مهمانان و مسوولان استانی و کشوری برگزار می شود.

وی، جایگاه اصفهان را در تمامی دوره های جشنواره بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: در این دوره از جشنواره نیز رقابت بین بهترین تیم های حاضر از سراسر کشور برای کسب جایگاه های اول تا سوم صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار