نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزیع دارو و واکسن در آذربایجان‌غربی

ارومیه(پانا)-مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای نظارت بر اجرای دستورالعمل رصد و پایش ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین جلوگیری از قاچاق و توزیع بی‌رویه و بدون نسخه دارو، نظارت بر داروخانه‌های دامی استان به صورت مستمر اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۸۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزیع دارو و واکسن در آذربایجان‌غربی

کامیار داهیم با اشاره به نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزیع دارو و واکسن در استان، اظهار کرد: در راستای نظارت بر اجرای دستورالعمل رصد و پایش ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین جلوگیری از قاچاق و توزیع بی‌رویه و بدون نسخه دارو، نظارت بر داروخانه‌های دامی استان به صورت مستمر اجرا می‌شود.

وی گفت: هدف از رصد و پایش دارو و واکسن‌های دامپزشکی توسط دامپزشکی و کارشناسان، جلوگیری از احتکار و گرانفروشی و نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات دارو و واکسن است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: هم اکنون در سطح استان تعداد ۱۷۷ داروخانه دامپزشکی و تعداد ۲۳ شرکت پخش دارو و واکسن فعالیت می‌کنند که عملکرد این مراکز به صورت مستمر مورد پایش و رصد قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: طی سه ماه نخست سال جاری در بازدید به عمل آمده توسط کارشناسان این اداره کل تعداد ۳۳۳ بازدید از داروخانه‌های دامپزشکی و تعداد ۱۹بازدید از شرکت‌های پخش دارو و واکسن توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی صورت گرفته است.

داهیم خاطرنشان کرد: کارشناسان دارویی استان در بازدید‌های مشترک خود با تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا شناسایی موارد غیربهداشتی اقدام به ضبط و معدوم‌سازی می‌کنند و همچنین با متخلفان از طریق مراجع قضایی بدون هیچگونه اغماض برخورد قانونی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دامداران داروهای مورد نیاز خود را با نسخه دکتر دامپزشک و از داروخانه‌های دامپزشکی تهیه کرده و حتما پس از دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضا درج شده بر روی اقلام دارویی توجه کنند، گفت: دامداران می‌توانند هر گونه تخلف در این خصوص را به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار