پیگیری فرار مالیاتی در اصناف مختلف، این بار پارکینگ ها

تهران ( پانا) - مشکلی که این روزها با آن درگیر هستیم فرار مالیاتی برخی از مشاغل و مکان‌های عمومی مانند پارکینگ‌ها است که تمایلی به استفاده از دستگاه کارتخوان ندارد.

کد مطلب: ۹۴۸۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری فرار مالیاتی در اصناف مختلف، این بار پارکینگ ها

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد جانجان کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه بسیاری از مکان ها مانند پارکینگ های عمومی از پرداخت مالیات اجتناب می کنند، گفت: مشکلی که این روزها با آن درگیر هستیم فرار مالیاتی برخی از مشاغل و مکان‌های عمومی مانند پارکینگ‌ها است که تمایلی به استفاده از دستگاه کارتخوان ندارد.

او بیان کرد: فرار مالیاتی یکی از چالش‌های بسیار مهم به ویژه در کشورهای در حال توسعه است که برای هر شغلی باید به صورت شفاف محاسبه شود. این امر از طریق سامانه‌های پرداخت و فروشگاهی و همچنین کنترل حساب و فروش قابل بررسی است.

شانه خالی کردن پارکینگ‌ها از پرداخت مالیات / کاهش تورم به اخذ مالیات مرتبط است

جانجان در خصوص راهکارهایی برای جلوگیری از فرار مالیاتی، گفت: جهت پیشگیری از فرار مالیاتی باید در قدم اول سازمان امور مالیاتی کشور تضادهای مالی را بررسی کند و آمار دقیقی از مراکز به دست آورد که این امر با دسترسی کامل و لحظه‌ای به حساب‌ها و تراکنش‌های مالی همچنین سامانه‌های ثبت و اسناد و غیره امکان پذیر است.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال فرار مالیاتی دیده می شود که می‌توان عددی بالاتر از این را هم متصور بود؛ حتی اگر این ۴۰ هزار میلیارد تومان وصول شود، می‌توان جهش قابل توجهی در تحقق درآمدهای مالیاتی ایجاد کرد و در بحث عمرانی به عنوان شتاب دهنده از آن استفاده کرد.

جانجان در تشریح فرآیند مقابله با فرار مالیاتی به دست اماکن عمومی، گفت: سامانه امور املاک و اسکان باید به صورت بر خط عمل کند و این سامانه در اختیار مردم قرار بگیرد.

او با بیان اینکه با کمترین هزینه می‌توان تورم را کنترل کرد، گفت: راهکار اول برای ثابت شدن تورم این است که باید مالیات به صورت شفاف از همه اصناف مطالبه شود؛ همچنین مالیات برای سرمایه، مسکن، سکه و ارز اخذ شود، علاوه بر این ساخت و ساز مسکن به عنوان پیشران تولید در ۳۶۰ عنوان شغلی و ۱۳۰ صنعت کشور، راه اندازی شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار