آغاز عملیات احداث مدرسه استثنایی درپیشوا

پیشوا(پانا)-کلنگ مدرسه استثنایی فرزندان علی بن ابیطالب(ع) با اعتبار دو میلیارد تومانی و با حضور مسئولین در پیشوا به زمین زده شد.

کد مطلب: ۹۴۸۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات احداث  مدرسه استثنایی درپیشوا

در این مراسم حسین عباسی فرماندار پیشوا در سخنانی گفت: احداث مدرسه استثنایی یکی‌از دغدغه‌های ما در شهرستان پیشوا بوده و پیگیری‌های زیادی در این راستا صورت گرفته است.

او افزود: تاکنون دانش‌آموزان پیشوایی از مدارس استثنایی شهرستان ورامین استفاده می‌کردند و کلنگ‌زنی امروز مدرسه استثنایی در آستانه عید غدیر خم مایه برکت برای حوزه تعلیم و تربیت پیشوا است.

عباسی خاطرنشان کرد: احداث آموزشگاه‌ استثنایی و هنرستان کشاورزی دو موضوعی بوده که در کنار توسعه فضاهای آموزشی پیشوا دنبال نمودیم.

فرماندار شهرستان پیشوا تصریح کرد: امیدواریم ضمن احداث و تکمیل هرچه‌سریع‌تر مدرسه استثنایی، با توجه به ظرفیت‌های گلخانه‌ای منطقه، شاهد تحقق هنرستان کشاورزی در پیشوا نیز باشیم.

محسن غفوریان معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز درادامه این مراسم اظهار داشت: ساختن مدرسه در آموزش و پرورش ثواب دارد اما ثواب ساخت مدرسه برای آن دسته از دانش آموزانی که دارای شرایط متفاوت هستند چندین‌برابر دیگر اقدامات خیرخواهانه است.

او اذعان داشت: بالغ بر ۱۵۰ هزار دانش آموز در بیش از یکهزار و پانصد مدرسه تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: هزینه یک دانش آموز استثنایی نسبت به دانش‌آموز عادی، برای دولت و خانواده پنج برابر است که دولت با افتخار این کار را انجام می دهد.

او افزود: اعتبار این حوزه از ۲۲ میلیارد به یکصد وشصت و چهار میلیارد تومان رسیده که نشان از نگاه منعطف دولت دارد و سال گذشته سیصد و شصت نفر دانش آموزان استثنایی در آزمون سراسری قبول شدند و این نشان می‌دهد که با توانمندی این افراد می‌توان زمینه رشد آنها را فراهم ساخت.

این آموزشگاه ۶ کلاسه در زمینی به مساحت ۸۵۰ مترمربع در در دو طبقه بنا به متراژ ۷۰۰ مترمربع در طی یک‌سال احداث می‌گردد و اعتبار مورد نیاز برای احداث این آموزشگاه دو میلیارد تومان برآورد شده که با مشارکت خیران، موسسه نیکوکاری یاران حضرت زهرا(س) و اداره کل نوسازی مدارس تامین خواهد شد.

/خبرنگار:مریم قنبری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار