مکرون در دیدار با پوتین: به توافق هسته ای احترام می گذاریم

تهران (پانا) - «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه در دیدار با "ولادیمیر پوتین" همتای روسی خود گفت که به توافق هسته ای احترام می گذاریم و برای کاهش تنش در منطقه اقدام کردیم.

کد مطلب: ۹۴۸۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مکرون در دیدار با پوتین: به توافق هسته ای احترام می گذاریم

به گزارش ایرنا از اسکای نیوز، مکرون که در اقامتگاهش در شهر مارسی واقع در جنوب فرانسه با رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد، خطاب به پوتین گفت: نمی توان اختلاف ها را یک شبه بر طرف کرد و بایستی که باهم کار کنیم.

وی افزود: باید برای نزدیکی دیدگاه ها میان اروپا و روسیه و اعتمادسازی میان دو طرف اقدام کنیم.

به گزارش فرانس ۲۴، مکرون خواستار توقف خشونت ها در ادلب سوریه شد و گفت: تمام تلاش مان را برای احیای ساختار امنیتی اروپا و ادامه مذاکره به کار خواهیم بست.

رئیس جمهوری فرانسه پیش از این دیدار نیز گفته بود، که در دیدارش با رئیس جمهوری روسیه درباره تلاش ها برای کاهش تنش با ایران، مناقشه سوریه و مسائل مربوط به کنترل تسلیحاتی گفت وگوها خواهد کرد.

رئیس جمهوری فرانسه چندی پیش اعلام کرده بود که روز ۲۸ مرداد (۱۹ اوت) با رییس جمهوری روسیه دیدار می کند. این دیدار به دعوت مکرون صورت می گیرد.

فرانسه در سال ۲۰۱۹ میلادی ، ریاست «گروه ۷» متشکل از سران بریتانیا، کانادا، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده را بر عهده دارد.

در اواخر ماه ژوئن و در حاشیه نشست «گروه ۲۰» در اوزاکای ژاپن، مکرون اعلام کرد که قرار است با پوتین دیدار و گفت وگو کند. پس از اینکه دو رهبر با یکدیگر گفت وگوی طولانی داشتند. اما او درباره زمان دقیق این گفت وگوها صحبتی نکرد.

مکرون در آن زمان به خبرنگاران گفته بود که معتقدم در چارچوب «گروه ۷» ضروریست ما این ابتکار را با روسیه در نظر بگیریم تا بتوانیم تمام اشکال همکاری در مورد موضوعات کلیدی اعم از بی ثباتی یا درگیری را بدون محدودیت و بدون بستن در، کشف کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار