سید جواد حسینی: اردوی ملی دانش آموزان پیشتاز جلوه ای تمام و کمال از آموزش های تمام ساحتی در تعلیم و تربیت است

نیشابور (پانا)- سرپرست وزارت آموزش و پرورش اردوی ملی دانش آموزان پیشتاز را جلوه ای تمام و کمال از آموزش های تمام ساحتی در تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۹۴۸۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سید جواد حسینی:  اردوی ملی دانش آموزان پیشتاز جلوه ای تمام و کمال از آموزش های تمام ساحتی در تعلیم و تربیت است

سیدجواد حسینی در آیین اختتامیه نهمین دوره اردوی ملی دانش آموزان پیشتاز سراسر کشور در نیشابور گفت: کانون نظام پهن پیکر تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند و تمام تلاش دست اندرکاران این حوزه این است که دانش آموزان در فرآیند تعلیم و تربیت به حیات طیبه برسند.

او ادامه داد: فلسفه وجودی سیستم آموزش و پرورش خدمت به دانش آموزان و پیاده سازی اهداف سند تحول بنیادین است، در همین راستا شعار اصلی ما دانش آموز محوری، دانش‌آموز باوری و دانش آموز یاوری ست.

حسینی برگزاری این اردوها و همچنین رقابت های علمی ، دینی و فرهنگی ، آموزشی، پرورشی و ... را جریانات مهم در راستای تحقق تربیت تمام ساحتی دانست و افزود: به طور ویژه اردوی دانش آموزان پیشتاز، حرکتی بزرگ در جهت دوری از نظام تعلیم و تربیت آموزش زده و نمره گراست.

او گفت: اردوهای دانش آموزی نقش مهمی در راستای تحقق آموزه های اصلی یادگیری یعنی دانستن برای زیستن و زیستن برای بهتر زیستن و همچنین دوری از حافظه گرایی و نمره گرایی که امروز به آفت آموزش و پرورش تبدیل شده اند دارند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز باید دانش آموزانی خودباور و توانمند و تاب آور و پاسدار طبیعت ، علاقه مند به مهارت آموزی و دارای روحیه نشاط اجتماعی داشته باشیم که به خودکنترلی برسند و این اردوها بهترین مامن برای پیاده سازی آموزه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و رسیدن به اهداف مدنظر است، ضمن این که باور داریم برگزاری گردهمایی های دانش آموزی از این دست، موقعیت های جدید یادگیری را برای دانش آموزان فراهم می کند .

حسینی ادامه داد: این اردوها بزرگترین نقش را در افزایش سرمایه اجتماعی دانش آموزان دارند ، دانش آموزانی که با یادگیری مهارت ارتباط با دیگران، اعتماد به خود و دیگران و محیط و دانش آموزی که قدرت فعالیت های گروهی را دارد قطعا در مسیر رسیدن به حیات طیبه گام برخواهد داشت.

او اظافه کرد: اردوی دانش آموزان پیشتاز بهترین نشان از تحقق شعار راهبردی هر دانش‌آموز یک نقش و یک تشکل است و معبری اساسی برای تحقق آموزه های سند تحول بنیادین است که به کنش آموزی دانش آموزان تاکید دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار