معاون متوسطه آموزش و پرورش: معلمان کانون اصلی تحول نظام آموزشی هستند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش معلمان را کانون اصلی تحول نظام آموزشی دانست و تاکید کرد هر نوع تغییر آموزشی با بهره‌گیری از تدابیر و تجارب ارزنده معلمان امکان‌پذیر خواهد بود.

کد مطلب: ۹۴۸۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون متوسطه آموزش و پرورش: معلمان کانون اصلی تحول نظام آموزشی هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان علیرضا کمرئی ظهر امروز در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر درس جامعه شناسی دوره دوم متوسطه که در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد با تبریک عید سعید غدیر خم از میزبانی خوب و ارزنده استان در برگزاری پانزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر درس جامعه‌شناسی تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه معلمان میدان‌داران جریان تربیت و یادگیری مبتنی بر سند تحول بنیادین و جریان یاددهی و یادگیری هستند؛ تاکید کرد که معلمان باید در زمینه آموزش و توانمندسازی فعالیت بکنند و این جشنواره در همین راستا برگزار می‌شود.

کمرئی شرکت معلمان در جشنواره الگوهای تدریس برتر و قرار دادن خود در معرض قضاوت دیگران را کاری بسیار ارزشمند عنوان کرد و اظهار داشت: تدریس برخی از رشته‌های حوزه علوم انسانی مخصوصا درس جامعه.شناسی کاری بسیار سخت است چراکه بسیاری از مفاهیم انتزاعی است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به بیان راهبردهای تدریس پرداخت و با بیان اینکه نقش معلم کمک به تحقق برنامه درسی ملی است، گفت: مواد درسی بخش کلیدی برنامه درس ملی است.

کمرئی تدوین سند تحول بینادین را یکی از ارزشمندترین کار ها در حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: تدوین سند، افق حرکت ما را مشخص کرد و از بلاتکلیفی نجات داد.

وی با تاکید براینکه همه معلمان باید اصول ناظر بر برنامه‌های درسی را بدانند؛ اظهارداشت: اعتبار نقش یادگیرنده و اعتبار نقش مرجعیت معلم به عنوان تسهیل‌گر و هدایت‌گر جریان یادگیری اصلی‌ترین عنصر در زمان ارائه تدریس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار