در جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی بر مدارس و مراکز غیردولتی تاکید شد؛

حسینی: مدارس غیردولتی با کاهش بار سنگین تعلیم‌وتربیت، سبب تمرکز آموزش‌وپرورش به دانش‌آموزان، مدارس، مناطق و استان‌های لازم‌التوجه می‌شوند

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد رسانه‌ها کوچکترین خطای معلم را برجسته می‌کنند اما ایثار و از خود گذشتگی آنان کمتر در رسانه‌ها انعکاس می یابد لذا رسانه‌ها از معلم چهره‌ای می‌سازند که همواره دنبال حقوق و حق التدریس است.

کد مطلب: ۹۴۸۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: مدارس غیردولتی با کاهش بار سنگین تعلیم‌وتربیت، سبب تمرکز آموزش‌وپرورش به دانش‌آموزان، مدارس، مناطق و استان‌های لازم‌التوجه می‌شوند

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، سید جواد حسینی در جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی بر مدارس و مراکز غیردولتی، با تبریک عید غدیر خم این روز را عید کمال نعمت خداوند بر انسان دانست و اظهار کرد: راهبرد ما در خصوص مدارس و مراکز غیر دولتی چهار مقوله؛ حمایت، هدایت، کفایت و نظارت است و این راهبرد از سند تحول گرفته شده است.

حمایت، هدایت، کفایت و نظارت چهار راهبرد در مورد مدارس غیردولتی

وی مدارس غیردولتی را گامی در جهت تحقق عدالت آموزشی دانست و افزود: وجود این مدارس بار سنگین تعلیم وتربیت را کاهش می دهد و ما می توانیم بر خدمت رسانی به دانش آموزان، مدارس، مناطق و استان های لازم التوجه متمرکز شویم.

حسینی تصریح کرد: علیرغم اشتغال و امیدی که این مدارس ایجاد می کنند اما متاسفانه کمتر از یک درصد این مدارس به مدارس لاکچری شهرت پیدا کرده اند و باعث شدند تا ۹۹درصد مدارس غیردولتی خدمتگزار نیز مورد هجمه قرار گیرند.

وی ادامه داد: تاسیس مدارس غیردولتی توسط مدیران بازنشسته بسیار به جا و شایسته است زیرا تجارب ارزنده۳۰ساله مدیران در تعلیم و تربیت دانش آموزان بسیار موثر است لذا باید ممنون مدیران خیر باشیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر هدایت مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: مدیر و معلم باید توانایی لازم را جهت هدایت این گونه مدارس داشته باشند لذا آموزش نیروی انسانی مدارس مذکور ضروری است چنانکه تاکنون۲۴هزار معلم در دوره های آموزشی مشارکت کردند و آموزش ۷۰هزار معلم مدارس غیرانتفاعی در دستور کار است.

نادیده گرفتن برنامه درس ملی قابل قبول نیست

وی بر عزم جدی در نظارت بر مدارس غیردولتی تاکید و عنوان کرد: قابل قبول نیست مدرسه ای برنامه درس ملی را نادیده بگیرد و یا اینکه برنامه ای خارج از اصول نظام تعلیم و تربیت در مدرسه داشته باشد لذا هر برنامه ای که در مدرسه اجرا می شود باید مورد تایید آموزش و پرورش باشد و این خط قرمز است.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت محدود نظارت ها را بر یک درصد مدارس متخلف متمرکز کنیم، اظهار کرد: رسانه ها کوچکترین خطای معلم را برجسته می کنند اما ایثار و از خود گذشتگی آنان کمتر در رسانه ها انعکاس می یابد لذا رسانه ها از معلم چهره ای می سازند که همواره دنبال حقوق و حق التدریس است.

وی ادامه داد: هیچ فعالیت رسمی تعلیم و تربیت خارج از اصول نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نیست و به شدت با آن برخورد خواهیم کرد، بسیاری از مدارس به اسم مدارس حوزه علمیه و یا سایر نهادها فعالیت می کنند اما فاقد مجوز لازم هستند.

حسینی افزود: باید کاری کنیم که مجوز تاسیس بدهیم نه حکم توقیف، لذا وقتی صدور احکام توقیف از صدور مجوز بیشتر می شود به معنای آن است که دقت لازم در صدور مجوزها صورت نمی گیرد بنابر این آمایش سرزمینی برای صدور مجوز ضروری است.

وی توسعه دولت الکترونیک را برای ارائه خدمات و نظارت دقیق تر ضروری برشمرد و تصریح کرد: افزایش غیر متعارف مدارس غیردولتی، عدم انطباق آموزش ها با اصول نظام تعلیم و تربیت و تمام ساحتی نبودن تعلیم و تربیت در این گونه مدارس، سه عامل نگرانی ما در این نوع مدارس است که باید به آن توجه کنیم لذا همه معاونت ها از جمله معاونت پرورشی باید در جریان فعالیت این نوع مدارس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار