فرودگاه ایلام زیرساخت های لازم برای برقراری پرواز به نجف را فراهم کرده است

ایلام (پانا) - سرپرست فرودگاه ایلام گفت: این فرودگاه ظرفیت و زیرساخت های لازم برای ایجاد پرواز خط هوایی خارجی(ایلام - نجف اشرف) را دارد.

کد مطلب: ۹۴۸۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
فرودگاه ایلام زیرساخت های لازم برای برقراری پرواز به نجف را فراهم کرده است

محمدجواد یگانه با بیان این که استان ایلام مجوز انجام پرواز به نجف را دارد اما به علت کمبود مسافر این پرواز بجز ایام اربعین در طول سال انجام نمی گیرد،خاطر نشان کرد:در صورت تمایل شرکت های هواپیمایی فردوگاه شهدای ایلام زیرساخت های لازم را برای انجام این پروازها دارد.

وی با بیان اینکه حجم زیادی از مسافران پروازهای خطوط هوایی ایلام را مسافران عراقی تشکیل داده اند، یادآور شد: به طور میانگین در هر پرواز ایلام - مشهد بین ۸۰ تا ۹۰ درصد و در پرواز ایلام - تهران حدود ۶۰ درصد مسافران را زائران عراقی تشکیل می دهند.

یگانه اضافه کرد: وجود این تعداد مسافر باعث شده که فرودگاه شهدای ایلام در زمره پرترددترین فرودگاه های کشور قرار بگیرد و همین امر اشتیاق ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی را برای حضور و فعالیت در ایلام افزایش می دهد.

وی افزود: مسافرانی که از تهران یا استان های دارای خط هوایی نجف هستند از استان مبدا به سمت فرودگاه نجف مسافرت کنند با توجه به بعد مسافت هزینه زیادی را در قالب پرواز بین المللی باید پرداخت کنند.

یگانه یادآور شد: اما همین مسافران اگر از طریق خط هوایی ایلام - نجف اقدام کنند هزینه کمتری را پرداخت می کنند چرا که از استان مبدا به ایلام هزینه سفر داخلی و اندک است و از ایلام به نجف به خاطر بعد مسافت نیز هزینه پرواز بین المللی کمتر از استان مبدا محاسبه می شود.

اولین پرواز ایلام_نجف اربعین سال۹۵ با گنجایش پرواز ۴۵ نفر انجام شد.

در حال حاضر روزهای یکشنبه، چهارشنبه و جمعه مسافران امکان تردد هوایی در مسیر ایلام - مشهد را دارند و در تمام طول هفته پرواز مسیر ایلام - تهران نیز انجام می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار