بیرانوند: تیم ژاپنی 33 میلیارد تومان می‌داد اما در پرسپولیس ماندم

تهران (پانا) – گلر پرسپولیس در مصاحبه‌ای که با روزنامه خبرورزشی داشته درباره آخرین حواشی و شایعات پیرامونش توضیح داده است.

کد مطلب: ۹۴۸۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
بیرانوند: تیم ژاپنی 33 میلیارد تومان می‌داد اما در پرسپولیس ماندم

علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس این روزها در آمادگی کامل به سر می برد و از تصمیمش مبنی بر ماندن در پرسپولیس بسیار رضایت داد. روزنامه خبرورزشی در شماره امروز خود، گفت‌وگویی با این دروازه‌بان انجام شده که در ادامه می خوانیم.

می خواهیم روراست برویم سر اصل مطلب. این ماجرای قرارداد 7 میلیارد تومانی تو با پرسپولیس چیست؟
خیلی مسائل وجود دارد که اگر بخواهم حرف بزنم باید کل صفحات روزنامه تان را به آن اختصاص بدهید. متأسفانه برخی حرف هایی می زنند که آدم نمی داند چه بگوید؟ من می دانم این صحبت ها و سوژه کردن مبلغ قرارداد من، کار حاشیه سازان و دشمنان پرسپولیس است که می خواهند به خیال خودشان تمرکز من و تیم ما را به هم بریزند. می خواهم حرفی را برای اولین بار به شما بزنم. (کمی مکث می کند)

چرا سکوت کردی؟

قبل از هر چیز بگویم منتی سر کسی ندارم. هر کاری کردم و هر تصمیمی گرفتم دلی بوده است اما... (دوباره ساکت می شود)

چی شد؟

من اگر می خواستم دنبال پول باشم به ژاپن می رفتم. شما می دانید ویسل کوبه ژاپن حاضر بود چقدر به من پول بدهد؟
شنیدیم حدود 3 میلیون یورو.

نه! دو میلیون و 500 هزار یورو باشگاه ژاپنی به من می داد.

شما بگویید به پول ایران چقدر می شود؟

با احتساب هر یورو 13 هزار و 250 تومان، 2 میلیون و 500 هزار یورو رقمی حدود 33 میلیارد تومان می شود.

حالا واقعا این پول را می دادند؟

بله، تازه این پول بدون احتساب پاداش برد و... بود اما نرفتم.

ولی تلاش کردی لژیونر شوی و در اروپا بازی کنی.

اروپا فرق می کند. من نمی خواستم در آسیا و روبه روی پرسپولیس بازی کنم. اگر به تیمی آسیایی می رفتم یک جورهایی شاید باعث ناراحتی هواداران پرسپولیس می شد. شاید طرفداران پرسپولیس از خودشان می پرسیدند علیرضا بیرانوند که می خواست در تیمی آسیایی بازی کند چرا در پرسپولیس نماند؟

ولی رفتن به کوبه ژاپن یعنی همبازی شدن با اینیستا و لوکاس پودولسکی.

بله، گفتم که می توانستم بروم اما نرفتم. باز هم تکرار می کنم منتی سر هواداران ندارم. این تصمیم من دلی بود و الان هم خوشحالم طرفداران پرسپولیس در کوچه و خیابان، مراکز خرید و فضای مجازی به من لطف دارند و ابراز شادی می کنند.

یک سری اخبار هم منتشر شد که تو با برخی همبازیانت درگیر شدی.

من با همبازیانم؟!

ما نمی گوییم! این شایعه مطرح شد که یکی دو تن از بازیکنان پرسپولیس نسبت به رقم قرارداد علیرضا بیرانوند اعتراض کرده اند که واکنش تو را در رختکن بازی دوستانه با گل گهر سیرجان به دنبال داشته است؟

کذب محض است. حداقل همه شما رابطه من و همبازیانم را می دانید. من با همه همبازیانم رابطه خوبی دارم و همان طور که در قرارداد آنان دخالتی ندارم آنها هم همین تفکر را نسبت به من دارند. متأسفانه جلوی این شایعات و حرف و حدیث ها را نمی توان گرفت و هر روز برای ما یک حاشیه می تراشند اما خدا را شکر خودمان می دانیم در تیم چه خبر است. ما همگی رابطه صمیمانه ای با هم داریم و رمز موفقیت و قهرمانی های پرسپولیس نیز همین دوستی و رفاقت شدید بچه هاست.

از قدیم گفته اند "هر که بامش بیش، برفش بیشتر" و تو و سایر بازیکنان پرسپولیس به هر جهت در کانون توجه و حاشیه قرار دارید.

(با خنده) ما هم که با شایعه ها کنار آمدیم!

راستی نفرات جدید هم همین صمیمیت را با شما دارند؟

بله، فرشاد که قبلا هم با ما بوده است. کنعانی زادگان همبازی اغلب ما در تیم ملی و همین پرسپولیس بوده است. وحید امیری هم که داداش من است.

بسیارخوب، جمعه هفته جاری در حالی باید به مصاف پارس جنوبی جم بروید که تو غایب هستی. فکر می کنی رادوشوویچ بتواند دروازه پرسپولیس را بسته نگه دارد؟

متأسفانه هفته اول نیستم ولی رادوشوویچ هم آماده است و ان شا ءا... با کمک سایر بازیکنان دروازه پرسپولیس را بسته نگه خواهد داشت. البته هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت. پارس جنوبی جم هم یک تیم خوب و قابل احترام است و ان شا ءا... با تمام قدرت بازی اول را جلوی این تیم برگزار می کنیم.

شهرآورد هم هفته چهارم برگزار می شود. نظری در این رابطه نداری؟

فرق زیادی نمی کند چه زمانی برگزار شود. شهرآورد یک بازی خاص است که با همه مسابقات فرق می کند. اصلا هم قابل پیش بینی نیست و حتی به جدول لیگ هم ربطی ندارد. ممکن است تیمی بالاتر در جدول مغلوب تیم پایین تر شود! بازی استقلال و پرسپولیس هیجان خاصی دارد.

ولی برخی هم معتقدند شهرآورد هم مثل سایر بازی ها فقط 3 امتیاز دارد.

نه! من این حرف را قبول ندارم. برد شهرآورد 6 نه 9 امتیاز می ارزد. با برد شهرآورد تیم روحیه می گیرد، هواداران شاد می شوند و کلی تبعات مثبت و خوب به دنبال دارد. عکس آن هم صدق می کند و تیم بازنده ممکن است دو، سه هفته ای به کما برود!

این بار نتیجه شهرآورد چه می شود؟

واقعاً نمی توان شهرآورد را پیش بینی کرد. گفتم که یک بازی خاص است اما امیدوارم پرسپولیس برنده شهرآورد 90 شود. درست گفتم دیگر این نودمین شهرآورداست؟

بله، این شهرآورد 90 است. البته امید عالیشاه معتقد بود اگر شهرآورد دیرتر برگزار می شد بازی قشنگ تر می شد. نظر تو چیست؟

نمی دانم واقعاً! به هر حال بازی خاصی است و هواداران دو تیم هم دوست دارند زیبا و تماشاگرپسند باشد.

البته فرشاد احمدزاده هم گفته در صورت برد شهرآورد به کل تیم ناهار می دهد.

(به شوخی) وضع مالی فرشاد این قدرخوب شده؟!

شجاع خلیل زاده هم گفته فرشاد جیبش خالی است و احتمالاً ناهار بعد شهرآورد گردن او می افتد!
(می خندد) شهرآورد را ببریم فرقی نمی کند چه کسی ناهار بدهد! اصلا خودم همه را مهمان می کنم. فقط ببریم. هرچند استقلال هم تیم قدرتمندی است که مربی ایتالیایی آورده و شاید در دفاع قوی تر از قبل ظاهر شود.

تو با برانکو هم سه سال کار کردی. حالا گابریل کالدرون به پرسپولیس آمده است. نظرت درباره این مربی آرژانتینی چیست؟

هر مربی ویژگی های خودش را دارد. برانکو خیلی برای من و پرسپولیس زحمت کشید و واقعاً دوستش دارم. همان طور که کارلوس کی‌روش را دوست دارم و معتقدم من را به فوتبال ملی ایران معرفی کرد. الان مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی شده و گابریل کالدرون هم به پرسپولیس آمده است. من دروازه بان خوشبختی هستم که این دو بزرگوار هم کارم را قبول دارند.

مارک ویلموتس در مصاحبه با رسانه های بلژیکی تو را یک هیولا خواند و کالدرون هم همیشه از تو تعریف می کند.

این بزرگ ترین سرمایه برای هر بازیکنی است که مورد اعتماد سرمربی خودش باشد. امیدوارم جواب اعتماد کالدرون و ویلموتس را بدهم.

در فصل جدید هم پرسپولیس یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. فکر می کنی رقیبان اصلی تیم شما در فصل جدید چه تیم هایی باشند؟

از الان نمی توان مدعیان قهرمانی را مشخص کرد. باید چند هفته ای بگذرد اما فکر می کنم پرسپولیس، استقلال، سپاهان، ذوب آهن و شهرخودرو می توانند مدعیان اصلی قهرمانی باشند. البته ممکن است تیم دیگری هم به عنوان پدیده فصل به این جمع اضافه شود.

به عنوان سؤال آخر نتیجه بازی با پارس جنوبی جم را چگونه پیش بینی می کنی؟

ان شا ءا... با اختلاف یکی، دو گل می بریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار