پرواز پروانه‌های جشنواره فیلم کودک بر فراز دیار نصف جهان

تهران (پانا) - از امروز با آغاز سی ودومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان ونوجوانان، 190 اثر سینمایی این حوزه در سینماهای نصف جهان اکران می شود.

کد مطلب: ۹۴۸۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پرواز پروانه‌های جشنواره فیلم کودک بر فراز دیار نصف جهان

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان امروز دوشنبه 28 مرداد 98 در شهر تاریخی اصفهان آغاز می‌شود.

در این دوره از این رویداد بزرگ فرهنگی کشور بیش از 190 اثر فاخر سینمایی ایرانی و خارجی در سینماهای ساحل ،بهمن ، چهار باغ و مجموعه سیتی سنتر برای علاقه مندان به نمایش درمی‌آید.

به گفته علیرضا تابش فیلم‌های خاطره انگیز سال‌های گذشته برای کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان به صورت رایگان در پردیس روباز هنر اصفهان اکران خواهد شد؛ همچنین برای برای نخستین‌بار نظر سنجی آثار جشنوار پس از اکران هر فیلم و پخش آثار وب سینمایی وارد جشنواره شده است.

در این دوره 80 فیلم خارجی از کشور های روسیه ، ایتالیا ،کره جنوبی ، هند ، مالزی ،ارمنستان و پاکستان در جشنواره حضور دارند.

رویای کودکان سیل زده به عنوان شعار جشنواره امسال انتخاب شد و به همین دلیل آثار سینمایی راه یافته به جشنواره در 143 منطقه محروم و سیل‌زده کشور به مدت پنج شب نمایش داده می‌شود.

آثار سینمایی این جشنواره همزمان با اصفهان در 34 شهر کشور اکران می‌شود. امسال همچنین با حضور مدرسان ایرانی و خارجی شاهد برگزاری 15 کارگاه تخصصی فیلم‌سازی ویژه کودکان و نوجوانان خواهیم بود.

محتوای آثار این دوره مبتنی بر آموزه‌های اعتقادی، اخلاق نیکو، سبک زندگی، احترام به نهاد خانواده و همنوعان، نشاط و شادی، امید و اعتماد به نفس، تلاش برای پیشرفت، مسوولیت پذیری اجتماعی، دوستی با طبیعت و آمادگی مخاطب برای مواجهه با چالش‌های دنیای آینده است.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 28 مرداد تا 4 شهریور به دبیرى علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار