توجه به اقتصاد هنر در کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر عروسکی

همدان (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه جشنواره تئاتر عروسکی همدان را فرصتی برای راه‌اندازی کسب و کار در این حوزه و توجه به اقتصاد هنر دانست.

کد مطلب: ۹۴۸۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
توجه به اقتصاد هنر در کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر عروسکی

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمدرضا احسانی با بیان این که جشنواره تئاتر عروسکی برای اولین بار در سطح استان‌های کشور در همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره در کنار سایر جشنواره‌های نمایشی که برای کودکان و بزرگسالان برگزار می‌شود، می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی در حوزه هنرهای نمایشی ارائه دهد که فقط منحصر به مخاطب کودک یا بزرگسال نیست بلکه هم زمان می‌تواند همه اقشار جامعه را مخاطب قرار دهد.
او با تأکید بر وجود پتانسیل‌های تئاتر عروسکی، هنرمندان این حوزه، عروسک‌سازها، طراحان صحنه و استقبال مخاطبان از جشنواره، خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد، می‌توان امیدوار بود این جشنواره در دوره‌های بعدی به صورت منطقه‌ای و یا حتی ملی برگزار شود.
احسانی با بیان اینکه باید اهداف مشخصی برای برگزاری این جشنواره در همدان تعریف شده و برنامه‌ریزی‌های متناسب با آن انجام شود؛ افزود: توجه به اقتصاد هنر و درآمدزایی هنرمندان این رشته از طریق تولید و ساخت عروسک‌های نمایشی از مواردی است که اگر به صورت جدی مد نظر قرار بگیرد، در آینده‌ای نه چندان دور می‌تواند به رشته‌ای درآمدزا در حوزه هنرهای نمایشی تبدیل شود.
او برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کنار این جشنواره را از مواردی برشمرد که می‌تواند زمینه ایجاد کسب و کار جدید در حوزه هنر را فراهم کرده و آموزش‌های لازم را به مخاطبان علاقمند به این رشته ارائه دهد.
نخستین فستیوال عروسکی همدان با عنوان آمادای از ١٩ تا ٢٩ مردادماه در مجموعه تئاتر شهر همدان در حال برگزاری است.
مراسم اختتامیه این جشنواره هم زمان با عید سعید غدیرخم در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار