در گفت‌وگو با پانا:‌

رئیس انجمن برنج کشور خبر داد: افزایش 7 درصدی تولید برنج در کشور؛ امسال نیازی به واردات برنج وجود ندارد

نیازی به واردات برنج در سال جاری وجود ندارد

تهران (پانا) – رئیس انجمن برنج کشور با بیان اینکه برنج تولیدی امسال برنج کاران از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است، می‌گوید میزان تولید برنج امسال تا 7 درصد افزایش خواهد یافت و کشور نیازی به واردات برنج ندارد.

کد مطلب: ۹۴۷۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس انجمن برنج کشور خبر داد: افزایش 7 درصدی تولید برنج در کشور؛ امسال نیازی به واردات برنج وجود ندارد

جمیل علیزاده شایق، رئیس انجمن برنج کشور در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برگزاری دومین نشست هیات مدیره این انجمن گفت:‌ در این نشست مقرر شد نوزدهمین همایش ملی برنج کشور در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آبان سال ۱۳۹۹ در مازندران برگزار شود.

وی افزود:‌ بررسی‌ها نشان می‌دهند که سطح کشت برنج کشور به دلیل وضع مطلوب آب و هوائی، نسبت به سال قبل، افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود میزان تولید برنج کشور، حداقل، ۵ -۷ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه، برنج‌های تولیدی سال جاری از کیفیت مطلوبی برخوردارند، گفت:‌ انجمن برنج کشوردر دوره جدید فعالیت خود، کارگاههای آموزشی، برای برنجکاران تدارک خواهد دید.

رئیس انجمن برنج عنوان کرد:‌ به منظور ایجاد انگیزه در جوانان روستائی، کارگروه « جوانان برنجکار» نیز در انجمن برنج تشکیل شده است.

علیزاده‌شایق تصریح کرد:‌ پیش‌بینی میزان تولید و واردات سال‌های قبل، نشانگر این نکته است که در سال جاری، نیاز به واردات برنج نیست.

راهکارهایی برای جلوگیری از اجحاف کارخانه‌داران به برنجکاران

وی اظهار کرد:‌در فصل برداشت برنج قرار شد برای جلوگیری از اجحاف احتمالی کارخانه‌داران به برنج‌کاران، توصیه‌های لازم به کارخانه‌داران داده شود.

علیزاده‌شایق تصریح کرد: انجمن برنج، امسال نیز سالنامه تحقیقاتی و آموزشی و ترویجی خود را منتشر خواهد کرد، تا از این طریق، آموزشهای غیر رسمی به برنجکاران داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار