در گفت‌و‌گو با پانا مطرح شد

چرا انیمشن‌سازان موفق به سرعت با ساخت انیمشن خداحافظی می‌کنند

تهران (پانا) - تهیه کننده فیلم انیمیشن «بنیامین» نبودن چتر حمایتی را علت جدایی انیمیشن‌سازان موفق دوره‌های پیشین جشنواره فیلم کودک از فعالیت در این حوزه می‌داند.

کد مطلب: ۹۴۷۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
چرا انیمشن‌سازان موفق به سرعت با ساخت انیمشن خداحافظی می‌کنند

مصطفی حسن‌آبادی، تهیه‌کننده انیمیشن «بنیامین»، در گفت‌وگو با پانا درباره روند ساخت انیمیشن «بنیامین» می‌گوید: پیش تولید «بنیامین» حدود شش ماه طول کشید و در تابستان ۹۵ روند تولید کار آغاز شد که آن نیز حدود دو سال به طول انجامید. البته باید بگویم که میان عوامل این اثر همدلی و وفاقی وجود داشت که باعث شد این اثر بسیار زودتر از چیزی که در ذهنمان بود به سرانجام برسد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا به سراغ ساخت انیمیشن «بنیامین» رفته‌ است و هدفش از تهیه این اثر چه بوده است، گفت: موضوع این انیمیشن از یک دغدغه درونی متولد شد که توانستیم با دیگر افرادی که آن‌ها هم دغدغه موضوع «بنیامین» را داشتند، همکاری کنیم و بودجه‌ای بابت شروع کار بگیریم. اما ادامه تولید این انیمیشن با هزینه شخصی بود که این اتفاق باعث می‌شود که ما برای تامین هزینه‌ها به اکران موفق محکوم باشیم، امیدوارم مسئولان نیز در این رابطه به ما کمک کنند و «بنیامین» در اکران هم بتواند شرایط خوبی داشته باشد.

حسن‌آبادی ضمن اشاره به قابلیت‌های موجود در حوزه انیمیشن و کمبودهایی که در این زمینه وجود دارد درباره قابلیت پیشرفت حوزه انیمیشن در ایران گفت: از نظر نیروی کار و داشتن نیروی متخصص امکان پیشرفت در این حوزه به خوبی فراهم است اما باید از متخصصان این حوزه حمایت ویژه‌ای صورت بگیرد که متاسفانه شاهد این حمایت‌هایی نیستیم.

وی ادامه داد: در جشنواره‌های پیشین شاهد آثار انیمیشن موفق و با کیفیت بودیم. اما امروز دیگر خبری از گروه‌های تولیدی آن‌ها نیست و دیگر به سراغ ساخت انیمیشن و فعالیت در حوزه نمی‌روند، چراکه حمایتی از آن‌ها صورت نگرفته است و این جای تاسف دارد.



این تهیه‌کننده درباره حضور «بنیامین» در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: «بنیامین» به عنوان تنها نماینده ایران در بخش انیمیشن بلند سینمایی در جشنواره حضور دارد که امیدواریم این حضور اتفاقات خوبی را برای ما رقم بزند و موجب افزایش حمایت‌ها از انیمیشن «بنیامین» برای اکران بهتر شود.

حسن‌آبادی در پایان ضمن مثبت ارزیابی کردن حضور پخش کننده‌های خارجی در جشنواره امسال یادآور شد: حضور پخش‌کننده‌های بین‌المللی برای اولین بار در جشنواره، بی‌شک‌ اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد که تاثیرات مختلف آن را در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم دید.

وی درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان یادآور شد: برگزاری این جشنواره عامل محرکی برای ساختن فیلم های خوب است و چیزی که این جشنواره را از دیگر جشنواره‌ها متمایز می‌کند این است که نگاه مسئولان و برگزارکنندگان این جشنواره مخاطب‌محور است و از کارهایی حمایت می‌شود که قابلیت بازگشت سرمایه و تداوم چرخه تولید را دارا هستند. امیدوارم که جشنواره امسال هم پرشور و پربازده برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار