ابتکار اعلام کرد:

ساخت مدرسه ویژه برای کودکان بازمانده از تحصیل

تهران (پانا) - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره برنامه های معاونت زنان در رسیدگی به آموزش کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم گفت: شناسایی این کودکان، توجیه خانواده برای ضرورت حضور آنها در کلاس درس و همچنین ایجاد مدارس برای کودکان بازمانده از تحصیل از جمله اهداف ماست.

کد مطلب: ۹۴۷۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ساخت مدرسه ویژه برای کودکان بازمانده از تحصیل

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار، درباره ارائه طرح برای رسیدگی به وضعیت دانش آموزان دختر بازمانده از تحصیل در مناطق روستایی و محروم کشور گفت: برای رسیدگی و بهبود وضعیتتحصیلی و آموزش دانش آموزان دختر مناطق محروم و عشایر طی یک طرح با آموزش و پرورش همکاری‌هایی را داریم تا بتوانیم دختران بازمانده از تحصیل و هر کودکی که به دلایل مختلف از درس و آموزش بازمانده است را شناسایی کنیم. البته بحث اصلی ما با آموزش و پرورش هم این است که به طور جد به شناسایی دختران بازمانده از تحصیل بپردازیم.

او در ادامه با اشاره به اهداف معاونت زنان در راستای کمک و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل بیان کرد: در حال حاضر بحث شناسایی دختران بازمانده از تحصیل به خصوص در مناطق روستایی و مناطق مرزی کشور در حال انجام است و ما پیگیر نتایج ‌آن هستیم تا دیگر شاهد دخترانی که به دلایل مختلف از تحصیل باز می‌مانند، نباشیم. شناسایی این کودکان، توجیه خانواده برای حضور آنها در کلاس درس و همچنین ایجاد مدارس برای کودکان بازمانده از تحصیل از جمله اهداف ماست.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص مدارسی که برای کودکان بازمانده از تحصیل ساخته شده است، گفت: در حال حاضر دو مدرسه فعال در استان سیستان و بلوچستان داریم که یک مدرسه در شیر آباد در مناطق حاشیه‌ای زاهدان است و دیگری در روستای چاه جمال ایرانشهر واقع شده که این مدارس خاص کودکان بازمانده از تحصیل هستند.

ابتکار با تاکید بر فرهنگ سازی خانواده‌های عشایر جهت تشویق فرزندان خود به تحصیل گفت: این مساله بسیار حائز اهمیت است و برای آن باید برنامه ریزی‌های ویژه‌ای شود تا دیگر کودک و دختر بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

او درباره حمایت از زنان روستایی و عشایر گفت: یکی از محورهای فعالیت ما در معاونت زنان موضوع توجه و رسیدگی به زنان روستایی است. به طور خاص بحث توان افزایی زنان روستایی با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه‌های حمایتی و دستگاه‌هایی که در بحث مهارت‌ فعالیت دارند، مدنظر ماست. به عنوان مثال در زمینه صنایع دستی ما یک تفاهم نامه‌ای داریم که برای حمایت از زنان عشایر و روستایی موثر است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد:‌ تلاش ما بر این است که زنان روستایی و عشایر بتوانند توانمندی‌های خودشان را در عرصه اقتصادی و موضوعاتی که در راستای اهداف خودشان است را عملیاتی کنند. یکی از محورهای کار ما در موضوع سوادآموزی دختران روستایی و عشایری است.

ابتکار گفت: دختران عشایری و روستایی بعضا به دلایلی از تحصیلات و مدرسه دور می‎مانند، از این رو حدود دو سال است که با سازمان نهضت سواد آموزی برای بهبود شرایط تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل عشایری و روستایی کار می‌کنیم و عملا هزاران دختر روستایی و عشایری از این طرح استفاده می‌کنند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره تاثیر نمایشگاه توانمندی عشایر و روستایی بر اقتصاد این افراد گفت: اینگونه نمایشگاه‌ها توانمندی عشایر و روستاییان ایران را به نمایش می‌گذارد و خیلی جالب است که ما شاهد حضور بسیار پررنگ زنان در این نمایشگاه هستیم. یقینا این نمایشگاه‌ها جلوه بین المللی خیلی قوی دارند و نشان دهنده این است که اقتصاد ایران با وجود همه فشارها، تحریم‌ها و شرایط بدی که در آن هستیم در عین حال پویاست و مردم ایران با امید و با تلاش در مقابل این آسیب‌ها و تهدیدها ایستاده‌اند.

ابتکار در پایان تصریح کرد: ایران فرهنگ‌های متنوعی در میان اقوام متعدد دارد و امیدوارم بتوانیم در زمینه گردشگردی، صنایع دستی، تولیدات کشاورزی و فعالیت‌های مختلفی که در روستاها وجود دارد و به نوعی هویت آنها است را حفط کنیم. نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر جلوه‌ای از زیبایی‌ها و تنوع روستاهای ایران است که امیدواریم بعد بین المللی آن نیز تقویت شود. همچنین کشورهای منطقه و کشورهای دنیا با این همه زیبایی و توانمندی ایران آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار